اخبارجهان

گام جدید پاکستان برای تقویت مدیریت مرزهای مشترک با همسایگان

اسلام‌آباد / ایرنا /11 قوس/باختر

حکومت پاکستان با هدف ایجاد محیط سازگار و امن برای تجارت با همسایگان اداره جدیدی جهت نظارت بر مدیریت مرزهای مشترک تشکیل داد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، نشست مقامات بلندپایه‌یی به ریاست «عمران‌خان» صدراعظم آن کشور با دستور کار بررسی فرآیند تجارت در مرزهای زمینی و ارائه تسهیلات بیشتر برای ایجاد محیط سازگار و امن برگزار شد.

دفتر صدارت پاکستان در بیانیه‌یی اعلام کرد: عمران‌خان دستور تشکیل اداره جدید نظارت بر مدیریت بهتر مرزها و امنیت را صادر کرد و براساس آن تبادل به موقع اطلاعات و داده‌ها تسریع می‌شود.

در این بیانیه آمده است: اداره جدید نظارت بر مدیریت مرزها به ریاست معاونت وزارت داخلۀ پاکستان فعالیت می‌کند و دستور اصلی آن پیشبرد اولویت تجارت آزاد و البته در مرزهای امن است.

در این جلسه اعلام شد که ۱۰ وزارتخانه پاکستان در کنار دولت‌های ایالتی برای مدیریت مرزهای مشترک با همسایگان با یکدیگر همکاری می‌کنند اما ادارۀ ویژه یی در سطح دولت فدرال (اسلام‌آباد) برای نظارت بر نظام مدیریت مرزی وجود نداشت و صدراعظم پاکستان با صدور فرمان تشکیل اداره فوق، تمامی وزارت ها و نهادهای ذی ربط را موظف به تبادل به موقع اطلاعات و داده‌ها کرد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا