امنیت

گرفتاری یک گروه مهم شبکه حقانی در کابل

کابل 9 سنبله باختر
موظفان  امنیت ملی در چندین عملیات 30 تن تروریست شبکه حقانی و شورای پشاور را در پیوند به حملات خونین اخیرکابل، و برنامه های بزرگ تروریستی آیندۀ قریب بازداشت نموده اند.
دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی با ارسال خبرنامه به آژانس باختر نوشته است،
این 30 تن تروریستان در پیوند به چهار حمله اخیر کابل (در منطقه شاه شهید، میدان هوایی، مکروریان چهار، و شورای ملی) گرفتار شده اند.
دو تن از مسئولان این شبکه تروریستی قاری جانان، ولسوال نامنهاد شورای پشاور برای ولسوالی ده سبز و همکارانش، به نام های اسرار احمد، ملک و مصطفی از سرگروپان گروه حقانی می باشد که حمله شاه شهید، حمله میدان هوایی و مکروریان توسط آنها عملی شده بود.
گروه بازداشت شده یکی از بزرگترین شبکه های تروریستی در کابل بوده که توسط ریاست عمومی امنیت ملی گرفتار گردید.
این گروه در صدد طرح ریزی سیزده پلان تروریستی دیگر در شهر کابل بودند که از جمله اهداف شان، ارگ ریاست جمهوری ، ریاست امنیت ملی واقع شش درک، وزارت دفاع ملی، سفارت ایالات متحده امریکا، قوماندانی امنیه ولایت کابل، شورای ملی و پوهنتون خاتم النبیین میباشد.
همچنان  قطعات خاص این ریاست در هفته اخیر، دو موتر باربری مملو از مواد انفجاری را کشف نمودند که میخواست از ولایت پکتیکا عبور و به ولایات مرکزی انتقال یابد.
در این دو محموله، سیزده تُن مواد انفجاری جابجا شده بود وتروریستان قصد داشتند تا مواد انفجاری را به همین افراد گرفتار شده گروه حقانی برسانند.  گرفتاری این افراد درحالی صورت میگیرد که شبکه حقانی شامل لیست سیاه تروریستان وزارت خارجه امریکا است ، نصیرو عزیزالله حقانی مسوول عملیات  این گروه نیز براین لست افزوده شد.
  امریکا به دلیل  حمایت پاکستان از شبکه  حقانی  به قطع کمک های  مالی خود  با پاکستان  هشدار داده است .
درحوادث  روز جمعه 23 اسد درکابل شماری زیادی از هموطنان  ما شهید وشماری هم زخمی شدند  .
این حوادث درکابل بی پیشینه خوانده شد انفجار درساحه شاه شهید کابل چنان قوی بود که به این منطقه  چهرۀ یک شهر جنگ زده را بخشید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا