اخبارجامعهآموزش

گروهی از داکتران و متخصصان پوهنتون علوم طبی کابل، به پکتیکا و خوست رفتند

کابل، 4 سرطان، باختر
به اساس هدایت رهبری وزارت تحصیلات عالی، گروهی از داکتران و متخصصان پوهنتون علوم طبی کابل، با یک اندازه مواد طبی و دوا، به منظور رسیدگی به زخمی‌ها و آسیب دیدگان زمین ‌لرزه در پکتیکا و خوست، به آن ولایت ها رفتند.
به گزارش آژانس باختر؛ پوهنیار دکتور فضل الرحمن رحمانی رئیس پوهنتون علوم طبی کابل، ضمن ابراز غم ‌شریکی با خانواده‌ های قربانیان و آسیب‌ دیدگان ولایت های یاد شده گفت که به اساس هدایت مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، پوهنتون علوم طبی کابل تصمیم گرفت که از شفاخانه تدریسی علی آباد یک گروه صحی را به پکتیکا و خوست اعزام کند.
وی افزود که این گروه به رهبری پوهاند دکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی و دکتور عمادالدین ځاځی رییس شفاخانۀ تدریسی علی‌آباد، به منظور رسیدگی به زخمی‌ ها و آسیب دیدگان زمین ‌لرزه در پکتیکا و خوست، به این ولایت ها فرستاده شدند.
به گفتۀ رییس پوهنتون طبی کابل، این گروه صحی در زمینۀ تداوی مجروحان زمین‌ لرزه و کمک های اولیه صحی به هموطنان آسیب دیده در ولایت های مذکور، خدمات صحی را انجام می دهند.
قابل ذکر است که در نتیجۀ زمین لرزۀ اخیر، به صد ها تن از هموطنان در ولایت های پکتیکا، و خوست زیان های جانی و مالی رسیده است و رهبری وزارت تحصیلات عالی به تمام نهاد های تحصیلی کشور هدایت داده است که مطابق امکانات دست داشته شان با آسیب دیدگان کمک و همکاری کنند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا