سیاستاخبار

گروه دوستان افغانستان؛ خواستار توقف خشونت ها در این کشور شد

کابل/ ۳ حمل/ باختر

 گروه دوستان افغانستان درسازمان ملل متحد، افزایش خشونت و کشتارهای هدفمندانه را در افغانستان نکوهش کردند.

گروهی متشکل از ۳۵ تن از نمایند‌گان کشورهای جهان در سازمان ملل موسوم به گروه دوستان زنان افغانستان در یک اعلامیۀ مشترک، خواستار توقف خشونت ها در این کشور شدند.

 آنان تاکید کردند که ادامۀ خشونت‌ها و قتل‌های هدفمندانه را در افغانستان که از سوی طالبان، شبکۀ حقانی و داعش انجام می‌شود،” سخت نکوهش می‌کنند.

در اعلامیه تذکر رفته است: که این اقدامات مانع چشم‌انداز صلح می‌شود، فضای مدنی و آزادی بیان را تضعیف می‌کند و از ارائه خدمات اساسی به جمعیت نیازمند، جلوگیری می‌کند.

اعلامیه می‌افزاید که “اقدامات شنیع هدف قرار دادن روزنامه نگاران و کارمندان رسانه، اعضای جامعۀ مدنی، کارمندان دولت، علمای دین و روشن‌فکران که بسیاری از آنان زن هستند، باید بلافاصله متوقف شود و عاملان آن به کیفر برسند.

در اعلامیه همچنان اشاره شده‌است که بر بنیاد گزارش دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان، از ۱۲ سپتمبر ۲۰۲۰، آغاز مذاکرات صلح تا ۳۱ جنوری ۲۰۲۱، حدود ۱۱ مدافع حقوق بشر و کارمندان رسانه‌یی در حملات هدفمندانه در افغانستان، جان باخته‌اند.

در اعلامیۀ گروه دوستان افغانستان نیز آمده‌است: ” ما حمایت خود را از مردم افغانستان و امیدها و انتظارات آنان از صلح، عدالت و توسعه در این کشور، ابراز می‌داریم. ما حمایت قاطع خود را از روند صلح ابراز می‌داریم که در آن دستاوردهای ۲۰ سال گذشته باید حفظ و پیشرفت کند.”

در این اعلامیه ذکر شده‌است که زنان در افغانستان سازندگان جامعه اند و در این راستا با موفقیت توام با قربانی عمل کرده اند که در کنار آنان  جوانان عامل تغییر در این کشور بوده اند و رسانه‌های مستقل هم به نوبۀ خود نقش مهمی درایجاد یک افغانستان دموکراتیک داشته اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا