اخبارجهان

گروه هفت ۷.۵ میلیارد دالر برای تولید واکسین به کشورهای فقیر متعهد شد

ورلدنیوز/ ۲ حوت/ باختر

رهبران فرانسه، جرمنی، امریکا، ایتالیا، جاپان، و کانادا نشست دیروز شان را با تاکید به همکاری مشترک در مبارزه با ویروس کرونا به پایان رساندند.

نشست سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (گروه۷) به میزبانی بریتانیا برگزار شده بود.

دومینک راب وزیر خارجهٔ بریتانیا از این نشست میزبانی کرد چون بوریس جانسون صدراعظم این کشور در حال بهبود یافتن از ویروس کرونا است.

در قطعنامهٔ این نشست اطمینان داده شد که کشورهای گروه۷ در چوکات کارزاز جهانی تطبیق واکسین کرونا در کشورهای فقیر جهان ۷.۵ میلیارد، کمک می‌کنند.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی گفت، تاه همه مردم جهان واکسین کرونا نشوند، این ویروس محو شدنی نیست.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه گفت، کشورهای ثروتمند باید ۴ تا ۵ فیصد دوز واکسین شان را به زود ترین فرصت ممکن به کشورهای نادار بدهند.

سخنرانان در این کنفرانس به ضرورت عمل مشترک بین‌المللی در برابر این ویروس تاکید کردند.

آنتونیوگوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد اصرار کرد که سال ۲۰۲۱ باید سالی باشد که همه به پای خود بایستند.

او افزودکه  برای تقسیم واکسین همه کشورها به گونهٔ مشترک همکاری کنند واکسین باید هر جا و برای هر کسی قابل دسترس باشد. تقسیم مساوی واکسین برای نجات جان و اقتصاد ، ارزش حیاتی دارد. کشورها باید دوزهای واکسین شان را شریک کنند. میلیاردها دالر فراهم کنند تا واکسین به طور کامل تطبیق شود. ما باید توانایی تولید جهانی واکسین را از لحاظ تقسیم جواز و داد و ستد تکنالوژی، دو برابر کنیم.

تدروس ادهانوم گبریسوس رییس سازمان صحی جهان (دبلیو ایچ او) یکی از سخنرانان دیگر نشست امنیتی مونشن بود که شکست کرونا را بدون اتحاد بین‌المللی ناممکن خواند.

در حال حاضر همه کشورهای پیشتاز، تولید و تطبیق واکسین کرونا را آغاز کرده اند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان یک سال و دو ماه می‌گذرد.

یارزاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا