اخبارفرهنگ

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هرات در ایران

هرات/ 4 حمل/ باختر
نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی هرات در کشور ایران از سوی هراتیان با رایزنی فرهنگی کشور ایران در آن کشور برگزار شد.
وحیدالله سلطانی، آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس باخترگفت که این نمایشگاه به نام هرات جان در شهر مشهد برای مدت یک هفته برگزار شده است.
در این نمایشگاه صنایع دستی و هنری هرات چون آثار هرات، زیورآلات، پست، چرم، هنر تذهیب، خوشنویسی، نقاشی، کاشی های سنتی، کاشی های هفت رنگ، بافت پارچه های ابریشمی، هنر شیشه و مهره، قالین، نمد مالی، مسگری، سنگ تراشی و سفال هرات برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شده است.
سلطانی، هدف از راه اندازی این نمایشگاه را حمایت از سکتور خصوصی خوانده و افزود که این نمایشگاه استقبال خوبی شد، از جانب شهروندان ایرانی، خارجی و هم از هراتیان مقیم شهر مشهد در آن کشور.
آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ می افزاید که برگزاری همچو نمایشگاه ها احتمالاً ادامه خواهد داشت و برای هنرمندان دیگر نیز وعده همکاری هم داده شده است.
در همین حال سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی دیروز در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهر مشهد ایران گفت: در این نمایشگاه آثار بیست هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی هرات به نمایش گذاشته شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان ایران گفت که این نمایشگاه زمینه تبادل فرهنگی و هنری و دوستی میان دو کشور را بیشتر می کند.
علی بختیاری، رییس نمایندگی سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی ایران، نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: ایران و افغانستان تاریخ و تمدن مشترک دارند و امیدواریم گام بعدی این نمایشگاه توسط هنرمندان ایرانی را در هرات داشته باشیم.
ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا