اخبارسیاستگزارش ها

گفته های اخیر مشاور امنیت ملی امریکا // فراراز مکلفیت ها و مسوولیت های حقوقی

کابل/ ۳۰ حمل/ باختر

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است؛ پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، هیچ کسی آیندۀ این کشور را تضمین کرده نمی‌تواند.

به گزارش آژانس باختر ؛ جک سولیوان در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است با آن که امریکا بر تهدید ها تروریست‌ها که از افغانستان منشا بگیرد، متمرکز باقی خواهد ماند مگر آینده این کشور را تضمین کرده نمی تواند.

وی در پاسخ به پرسشی که اگر افغانستان با سرنوشت عراق دچار شود که داعش پس از خروج نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۱ ساحات زیادی را تصرف کرد و ادارهٔ بارک اوباما، رییس جمهور وقت مجبور شد دوباره به عراق نیروها بفرستد چه خواهد شد؟ گفت: جو بایدن، رییس جمهور امریکا هیچ قصدی برای فرستادن دوباره نیروها به افغانستان را ندارد٬ ما تضمین نمی کنیم که در داخل افغانستان چه اتفاق خواهد افتاد. هیچ کس نمی‌تواندآیندۀ این کشور را پیشبینی کند.
او بیان داشت که آنچه که ایالات متحده می‌توانست انجام دهد، فراهم آوری منابع به حکومت و مردم افغانستان و قابلیت‌ها، آموزش و تجهیزات به نیروهای افغان بود که امریکا آنرا انجام داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: حال زمان آن فرارسیده است که نیروهای امریکایی به وطن خود برگردند و مردم افغانستان برخیزند و از کشور شان دفاع کنند.

شماری از آگاهان سیاسی گفته های اخیر این مقام ارشد دولت امریکا را گفته های اخیر مشاور امنیت ملی امریکا را فراراز مکلفیت ها و مسوولیت های حقوقی دانسته اند که دولت امریکا در برابر افغانستان دارد.

 این گفته ها در حالی بیان می شود که دولت افغانستان از اعلام خروج نیروهای خارجی از این کشور استقبال کرده است مگر تاکید دکرده است که خروج به اساس یک ساختار انجام شود٬ باید گفت که دولت افغانستان با امریکا و شماری از کشور ها ی دیگر پیمان ها و قرار داد های امنیتی را امضا کرده است مگر هیچگاهی از ٖآن سود نگرفته است . نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا