سیاستاخبارTOP

گفت وگوهای دوحه به تاخیر مواجه شده ‌است

کابل/ ۲۵ جدی/ باختر

گفت و گو ها میان هیئت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه به تاخیر افتاده است و در سه روز پسین میان این دو دستۀ مذاکره کننده٬ هیچ نشستی انجام نشده است.

سخنگوی شورای عالی مصالحۀ ملی تائید کرده است که روند گفت وگوهای در دوحه با تاخیر مواجه شده‌است و دو طرف از سه روز به این‌سو هیچ نشستی نداشته‌اند.

فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه عوامل این تاخیر را بیان نکرده است، مگر گفته است هیئت جمهوری اسلامی افغانستان  مصروف بحث‌های داخلی است و روی ترتیب و توحید آجندای که برای گفت وگوها تهیه شده است، بحث و مشوره‌های درونی دارند.

باید گفت؛ آغاز دور دوم مذاکرات درحدود دو هفته قبل٬ از شروع مشکلات خود را داشت طالبان تنها با چهار عضوهیئت مذاکره کننده در میزمذاکره حضور یافتند٬سایر اعضای تیم مذاکره کننده طالبان به شمول دو عضو ارشددستۀ مذاکره کنندۀ این گروه که ظاهراً صاحب صلاحیت معرفی شده بودند«ملا غنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان و مولوی عبدالحکیم حقانی رییس دستۀ مذاکره کننده طالبان» از پاکستان به دوحه برنگشته اند٬ در حالی که چهار عضو مذاکره کنندۀ طالبان صلاحیت لازم ندارند.

در همین حال٬ یک خبرگزاری غربی گزارش داده است که طالبان منتظر ورودجوبایدن؛ رییس جمهوری آیندۀ امریکا به قصر سفید اند که بدانند که او چه سیاستی در مورد افغانستان اختیار می‌کند.

طالبان قبل از این گفته اند که توافق صلح این گروه با دولت امریکا بسته شده است نه با شخص.

طالبان هراس دارند که جوبایدن شاید مشی ترامپ رییس جمهوری کنونی امریکا را رعایت نکند آنان هشدار داده اند٬اگر امریکاییان به تعهدات خود درچوکات توافق صلح دوحه عمل نکنندآنان با امریکا به میدان جنگ بر می گردند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا