اخبارامنیتTOP

یازده تن دراتهام فعالیت های تروریستی از کابل بازداشت شدند

 کابل/ 8 قوس/ باختر

معاون اول ریاست جمهوری می گوید: یازده نفرازاعضای گروه های طالبان و داعشی در کابل که برای فعالیت تروریستی گماشته شده بودند بازداشت شده اند.

 به گزارش آژانس باختر:امرالله صالح در جلسۀ امنیتی صبح امروز گفت که  ادارۀ امنیت ملی در چهل و هشت ساعت گذشته یازده نفر از اعضای دو گروه ‹طالبان و داعش› راازمربوطات کابل بازداشت کرده است که در بین این یازده نفر یک نوجوان زیر سن نیز شامل است که طالبان او را به انتحاری کردن،آماده کرده  بودند٬خوشبختانه با گرفتاری او از یک فاجعه جلوگیری شد.

صالح گفت:پدر این نو جوان به اتهام پنهان کردن عضویت پسرش در هستۀ انتحار های طالبان بازداشت شده است .

وی همچنان دراین نشست٬ درباره فهرست مجرمان جرم های جنایی وتروریستی٬ یک بار دیگر تاکید کردو گفت : سه نفر به اسم طیب – میلاد و حنیف که درنام شان در فهرست متهمان تحت پیگرد نشر شده بود درساحه کارته پروان می خواستند از مردم باج بگیرند. با ممانعت یک تن از محافظان صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه قبلی مواجه شدند.اما  متاسفانه محافظ رییس جمعیت در این حادثه جانش را از دست داد هرسه مجرم گرفتار شده اند.

 به گفته معاون اول ریاست جمهوری ،این قضیه یک بار دیگر ثابت کرد که فهرست مجرمان موثق است او از همه شهروندان کابل خواست که در ردیابی آدم های شامل این فهرست با نهاد های امنیتی  همکاری کنند.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری  با اشاره به گرفتاری مجرمان تحت پیگرد جنایی و تروریستی گفت که اکنون از جمله یی سه هزار و هفتصد جرم پیشه که در فهرست ها شامل اند 900  نفر آنان گرفتار شده اند.

معاون اول ریاست  جمهوری دراین جلسه گفت که  کابل در چهل و هشت ساعت گذشته گواه ۹ حادثه بود که هفت مورد آن جرم های  جنایی است  و دومورد دیگرآن عمل  تروریستی بود. در عین حال پولیس کابل دستآورد های قابل لمس و بزرگ داشته است. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا