سیاست

یاسمین نگارخان : حمله به پوهنتون پاچاخان برنامه حکومت پاکستان بود

کابل باختر/ 9/ دلو
یاسمین نگارخان یک عضو خانواده پاچاخان زعیم پشتون ها گفته است که حمله به پوهنتون پاچاخان در چارسده پشاور که جان شماری از محصلان و استادان را گرفت توسط گروه های دهشت افگن صورت گرفته که ازسوی حکومت پاکستان حمایت میشوند.
به گزارش آژانس باختر ، یاسمین نگار که درهند بسر میبرد در مصاحبه با روزنامه هندوستان تایمز گفته است که حمله روزچهارشنبه 30 جدی به پوهنتون پاچاخان کار حکومت پاکستان بوده واین که پاکستان ادعا دارد که گروه طالبان این کاررا کرده و افراد این طالبان از خاک افغانستان وارد پاکستان شده اند،آنرا یک برنامه استخباراتی و تبلیغاتی خوانده است .
همچنان پاکستان ادعا کرده که مهاجمان از سیم کارت های افغانی کار میگرفته که اداره مخابرات پاکستان میگوید که سیم کارت های افغانی درپاکستان کار نمیکند این تناقص گویی مقامات پاکستانی را نشان میدهد .
یاسمین نگار حکومت پاکستان را متهم کرده است که حمله به پوهنتون پاچاخان را قصداً برنامه ریزی نموده تا که پشتون ها را علیه یکدیگر تحریک کند بخصوص پشتون های افغانستان وپاکستان را که آنان همیشه مثل برادر و همزبان با یکدیگر زندگی کرده وروابط نیک داشته اند.
یاسمین نگارخان که رهبر یک حزب سه ملیونی بنام جرگه پشتون های هند را به عهده دارد رفت و آمد به پاکستان ندارد و از سالهای دور درهندوستان زندگی میکند.
وی روی علاقه مفرط که بامردم افغانستان دارد یکی ، دوبار به کابل هم سفر نموده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا