سیاستاخبارامنیتجامعه

یونیسف: بیست تن از قربانیان حمله هوایی پاکستان کودکان اند

کابل – اول ثور – باختر
یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل تائید کرده است که بیست کودک در اولین ساعات حمله های هوایی پاکستان که هفته گذشته بر دو ولایت افغانستان صورت گرفت، جان باخته اند.
پس از گذشت یک هفته از حملات هوایی پاکستان به ساحاتی در ولایت‌های خوست و کنر٬ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف تأیید کرده است که دست‌کم ۲۰ کودک در ساعات اولیه این حملات کشته شدند.
محمد آگ آیوا، نماینده یونیسف در افغانستان در توییتی نوشته است، این کودکان در حالی که خواب بوده‌اند هدف حملات هوایی قرار گرفته و در خانه‌های‌شان جان باخته‌اند.
طبق آمار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، دوازده دختر و سه پسر در خوست و سه دختر و دو پسر در کنر جان شان را از دست داده اند.
آیوا گفته است: «ما از این فاجعه بی‌مورد شوکه و اندوهگین هستیم.»
باید گفت که در این حملات شماری زیادی از کودکان زخمی هم شده اند و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
این مسوول یونیسف در افغانستان تأکید کرده است که خشونت علیه کودکان در همه اشکال آن باید متوقف شود.
او گفته است: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد به گونۀ جدی از طرف‌ها خواسته است که طبق قوانین بین‌المللی، از آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند و هر کاری که در توان دارند برای حفظ امنیت کودکان در همه حال انجام دهند.
در حملات هوایی نیروهای پاکستانی که جمعه‌شب ‹۲۶›حمل بر روستاهای در ولایات خوست و کنر صورت گرفت حدود ۵۰ تن به شمول کودکان و زنان کشته شدند.
مقامات پاکستانی تاکنون وارد شدن تلفات٬ به افراد ملکی در این حملات را تائید نکرده اند و آن را در سطح یک ادعا دانسته و گفته اند که در این باره تحقیق میکنند٬ در حالی که نهاد های مستقل بین المللی تائید کرده اند که چنین یک جنایتی صورت گرفته است و پاکستان باید پاسخگو باشند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا