اخبارجامعه

یونیسف: سه میلیون کودک افغانستان در معرض سؤتغذی قرار دارند

کابل،6سرطان، باختر

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد از هفت کشور بزرگ صنعتی جهان(G-7) خواسته است که کودکان افغانستان و کودکان سایر مناطق جهان را که به دلیل فقر و سایر مشکلات از سوء تغذی رنج می برند٬ نادیده نگیرند.

به گزارش آژانس خبری باختر، نشست سه روزه٬ هفت کشور بزرگ صنعتی جهان  دیروز در آلمان به منظور کمک به کودکان جهان آغاز شد.

سام مورت، مسئول ارتباطات ادارۀ یونیسف در افغانستان میگوید «از آغاز سال در نتیجۀ بحران گرسنگی در حال افزایش در جهان، در هر 60 ثانیه یک کودک دچار سوء تغذی حاد می شود. ۱۵ کشور از جمله افغانستان که من در آن هستم، بار سنگین این بحران را بردوش می کشند»

وی افزوده است یکی از نیازمندی های اساسی کودکان در افغانستان و جهان دسترسی آنان به آموزش و امکانات بهتر آموزشی است.

سازمان ملل متحد می گوید که جنگ جاری در اوکراین، مصیبت های طبیعی اخیر در افغانستان و تحولات دیگر در این کشور٬  شرایط را برای کودکان دشوار و پیچیده تر کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در آستانه اجلاس هفت کشور بزرگ صنعتی جهان خواستار ۱.۲ میلیارد دالر برای تهیه مواد غذایی و ادویه به ۸ میلیون کودک در کشورهای آسیب پذیر به شمول افغانستان شده بود.

اخیراً کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در اعلامیه یی مشترک با جمیعت سره میاشت افغانستان با ابراز نگرانی در مورد وضعیت تغذیۀ کودکان افغان گفته است که ۳ میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر سوء تغذی قرار دارند.رخشانه علوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا