سیاست

وزیرامورشهرسازی: در تهیه مسکن و مبارزه با فساد جدی هستم

کابل/ باختر/ 26 جوزا
وزیرامور شهرسازی می گوید که مبارزه با فساد اداری و تهیه مسکن به نیازمندان در شهرهای کشور ازاولویت های آن وزارت قرار دارد.
به گفته وی درسیزده سال گذشته تمام شهرک ها به گونه یی ساخته شده اند که تنها ثروتمندان توانسته اند از آنها استفاده کنند و هیچ برنامه مسکن سازی برای نیازمندان اجرانشده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: سیدسعادت منصور نادری وزیرامور شهرسازی امروز با ارایه برنامه صد روز نخست کارش گفت: "درسیزده سال گذشته تمام برنامه که برای اعمار مسکن دربخش های خصوصی و دولتی روی دست گرفته شده اند به دلیل بهای بلند به اقشار کم درآمد جامعه قابل استفاده نمی باشد".
وی افزود که تهیه مسکن از عمده ترین نیازمندی های مردم درسطح کشور بوده وکارهای مقدماتی تهیه مسکن برای افراد نیازمند آغازشده و بیشترین تلاش  دراین زمینه صورت می گیرد؛ اما این روند به زمان نیاز دارد.
به گفته وی براساس این طرح ماموران دولتی، جوانان، زنان، خانواده  های شهدا و تمام طبقه های پایین جامعه می توانند با قسط های درازمدت بیست و پنج  الی سی سال صاحب مسکن شوند.
وزیرامورشهرسازی گفت که برای تطبیق این برنامه نیاز به جلب سرمایه گذاری خصوصی دربخش تهیه مسکن وهمچنان تثبیت جایداد ها است که کار های مقدماتی آن آغاز شده است.
نادری تاکید کرد که درمبارزه با فساد اداری جدی است وبرای مبارزه با این پدیده چندین کمیته را برای نظارت و ارزیابی ازقرارداد ها  ایجاد کرده است.
نادری با اشاره به تعلیق درآوردن وظیفه شش کارمند ارشد آن وزارت به اتهام فساد اداری گفت که این مساله نشان دهنده تعهد وی درمبارزه با فساد  است.
اوایل ماه جاری خورشیدی وظایف شش تن از روسای  این وزارت به اتهام فساد گسترده در قرار دادها و ساخت آپارتمان ها با کیفیت پایین ازسوی ریس جمهور به حالت تعلیق درآمد.
وزیرامورشهرسازی گفت که تمام قرار دادها و امورمالی را که قبل ازوی اجراشده بازنگری کرده است.
اصلاح ساحات غیرپلانی، اصلاح نظام مدیریت شهری و ترتیب طرح افزایش عواید جهت خودکفایی پروژه های مسکن سازی هم جز برنامه صد روز نخست کاری وزیرامورشهرسازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا