اخبارامنیت

یک عضو ارشد القاعده با یک قومندان گروه طالبان کشته شد

کابل/ ۱۱حمل/ باختر

یک عضو ارشد القاعده با یک قومندان گروه طالبان که شهروند پاکستان بود، ازسوی نیروهای ویژۀ این اداره در پکتیکا کشته شده است.

امنیت ملی امروز با نشر خبرنامه‌ یی گفته است که این دو نفر در ولسوالی گیان پکتیکا کشته شده اند، در خبرنامه به زمان علمیات اشاره نشده است.

در خبرنامه از این عضومهم القاعده به نام دولت بیگ تاجیکی مشهور به ابومحمد التاجیکی یاد شده است، او مطابق تشکیلات خود ساخته این سازمان، از اعضای برجسته شبکه در شبه قاره هند بود، در جریان عملیات حضرت علی مشهور به حمزه مهاجر یک تن از قومندانان مشهور گروه طالبان که شهروند پاکستان بود نیز کشته شده است. 

امنیت ملی این دو نفر را از “طراحان اصلی حمله های پیچیده، خونین و بزرگ طالبان و القاعده” معرفی کرده است و افزوده است: این افراد تامین ارتباط میان شبکه القاعده و طالبان را به عهده داشتند، همچنان زمینۀ تجهیز و فراهم کردن کمک مالی را به طالبان را مساعد می کردند و از طرفی نیز برای حملات بهاری طالبان در افغانستان برنامه‌ریزی می کردند.

در اعلامیه آمده است که ابومحمد التاجیکی و حمزه مهاجر، سلاح های مدرن و زمینه آموزش نظامی را برای افراد طالبان در غزنی، لوگر و زابل فراهم می کردند و در نظر داشتند ساحۀ فعالیت خود را گسترش دهند.

امنیت ملی زمانی که این دو، از گیلان غزنی به  پکتیکا می رفتند، ازسوی نیروهای ویژه از پا درآمدند.

در جریان کمتر از یک سال، ابومحمد التاجیکی پنجمین عضو ارشد القاعده است که در افغانستان و در کنار طالبان کشته می شود، قطع رابطه طالبان با القاعده یکی از بندهای توافق طالبان و امریکا است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا