اخبارسیاست

یک هیئت هندی برای فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه به کابل آمده است

کابل، 12 جوزا، باختر
وزارت امور خارجۀ هند می‌گوید که یک هیئت هندی به کابل سفر کرده است تا زمینه‌های فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانۀ آن کشور به مردم افغانستان را بررسی کند.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ هند با نشر خبرنامه‌یی گفته است که قرار است این هیئت با نمایندگان نهادهای مدد رسان بین‌المللی در کابل دیدار و روی تقویت روند کمک‌های بشری به نیازمندان افغانستان گفتگو کند.
به نقل از اعلامیۀ وزارت خارجۀ هند، این کشور با توجه به شرایط موجود اقتصادی در افغانستان و نیاز مردم به کمک‌های عاجل بشری، همکاری‌های بشردوستانۀ خود را افزایش می‌دهد.
وزارت خارجۀ‌ هند می‌گوید که قبلاً دو محمولۀ کمکی شامل 20 هزار متریک تن گندم، 13 تن دارو، 500 هزار دوز واکسین کرونا و لباس زمستانی را به افغانستان انتقال داده است. این وزارت گفته است که یک میلیون دوز واکسین کرونا را به حکومت ایران سپرده است تا به مهاجران افغان در آن کشور تزریق کند و همچنین 60 میلیون دوز واکسین پولیو و دو تن دارو را از طریق صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسیف) برای کودکان افغانستان مساعدت کرده است.
وزارت خارجه هند افزوده که این هیئت پروژه‌های زیربنایی را که قبلاً توسط آن کشور حمایت مالی و تخنیکی می‌شد، نیز بررسی و همچنین با مقام‌های امارت اسلامی روی ادامۀ کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان افغانستان گفتگو می‌کند.
وزارت خارجۀ هند روابط دو کشور را تاریخی خوانده و تأکید کرده است که به کمک‌ها و همکاری‌های خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
گفتنی است که هند در بیست سال اخیر یکی از کمک‌کنندگان بزرگ حکومت پیشین افغانستان بود. این کشور چندین پروژۀ زیربنایی به شمول بند سلما را کمک مالی و تخنیکی کرده و همچنین ساختمان جدید پارلمان افغانستان را اعمار کرده است. هند افزون بر کمک‌های اقتصادی، هزاران بورسیۀ تحصیلی را به دانشجویان افغانستان فراهم کرده و اکنون هم صدها دانشجوی افغان در پوهنتون‌های معتبر هند تحصیل می‌کنند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا