سیاست

داکتر عبدالله عبدالله : جامعه جهانی توجه خود را برای اکمال و تجهیزات نیروهای امنیتی افغان بیشتر سازند

کابل 8 میزان  باختر
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه با جو بایدن معاون رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیدار نمود.
در این دیدار در مورد روابط و همکاری های افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا در آینده، اوضاع امنیتی افغانستان ، روابط با پاکستان و تکمیلِ تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،مقام های افغان و امریکا همچنان در مورد فعالیت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و مبارزات آنان در مقابل تروریزم از سال گذشته به اینسو و همکاری هایی که از جانب نیروهای بین المللی با آنان صورت گرفته است گفتگو نمودند.
رییس اجراییه کشور گفت که نیروهای افغان، خود شان می توانند در مقابل خطرات و تهدیدهای تروریستی مقابله نمایند اما هنوز هم لازم است که جامعه جهانی توجه خود را برای اکمال و تجهیزات این نیروها بیشتر نمایند.
نامبرده اضافه نمود که امنیت در منطقه نیاز حتمی است و برای تحقق این مساله باید تمام کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای همسایه افغانستان، مسوولیت های خود را به صورت اساسی و بنیادی ادا و در این مبارزه همکاری قاطع نمایند.
وی در همین حال تاکید نمود که حکومت جدید افغانستان همکاری قوی و مطمینی را با جامعه جهانی و به ویژه ایالات متحده امریکا آغاز نموده و کار برای بهبود و تقویت این پالیسی همچنان ادامه دارد.
جوبایدن معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفت که افغانستان برای امریکا اهمیت اساسی دارد و بر همین اساس باید نیروهای امنیتی افغان حمایت گردیده و روند رو به رشد شان را  ادامه دهند.
نامبرده علاوه کرد که آنان همکاری های شان به افغانستان را مشخص و به دوام کمک های شان به این کشور متعهد هستند و همچنان به تمویل و تجهیز نیروهای افغان توجه جدی می نمایند.
در این دیدارهر دو جانب در مورد همکاری و همراهی نیروهای افغان و خارجی، همکاری های مشترک برای مبارزه با تروریزم و موضوعات امنیتی افغانستان به صورت مفصل بحث نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا