اقتصاد

۳۰ مورد تدارکاتی به شمول پروژه اکمال تجهیزات طبی برای مجادله با ویروس کرونا، منظور شد

کابل/ ۷حمل/ باختر
نخستین جلسه کمیسیون تدارکات ملی سال ۱۳۹۹ به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در ارگ، برگزار شد و ۳۰ مورد تدارکاتی به شمول پروژه اکمال تجهیزات طبی برای مجادله با ویروس کرونا، منظور شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این جلسه ابتدا، انجنیر الهام عمر هوتکی سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری دستآوردهای کلیدی سال گذشته را برشمرد و در رابطه به ارائه گزارش آن به ملت، به حاضران جلسه گزارش داد.
طبق اجندا، در این نشست، ۳۵ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی شد که در نتیجه ۳۰مورد آن، به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد افغانی منظور شد که شامل پروژه های ذیل می شود:
– قرارداد اکمال تجهیزات طبی برای مجادله با ویروس کرونا؛
– قرارداد پروژه تدارک اجناس کمپیوتر لب برای ۷۰۰ باب مکتب در ۳۴ ولایت ضرورت وزارت معارف؛
– قرارداد بازسازی کانال آبیاری ماورای کوکچه مربوط اداره ملی تنظیم امور آب؛
– قرارداد پروژه کندنکاری، پایپ اندازی و کیبل اندازی فایبر نوری مسیر قندهار تا هرات؛
– قرارداد پروژه استخدام موسسات همکار در ولایت کندز مربوط وزارت احیا و انکشاف دهات؛
– قرارداد پروژه تهیه و تدارک دو نوع واکسین (مننجایتس و انفلونزا) مورد ضرورت حجاج برای سال ۱۳۹۹ که در پرنسیپ منظور شد؛
– سه قرارداد شامل پروژه تدارک قالین برای قصر های داخل ارگ، تهیه و تدارک ۶۰ قلم مساله جات، پروژه بخارخانه قصرهای حرمسرا و گلخانه (بخش میخانیکی سیستم مرکز گرمی و چیلر) ارگ ریاست جمهوری؛
– قرارداد پروژه تهیه و تدارک ترکاری باب مورد نیاز قطعات و جزوتام های اردوی ملی؛
در همین حال، اداره ارگان های محل، درخواست منظوری افزایش صلاحیت های پولی بیشتر برای اتخاذ تدابیر جهت مبارزه با ویروس کرونا را به جلسه ارایه کرد که از سوی کمیسیون منظور شد.
کمیسیون دسترسی به اطلاعات، درخواست منظوری دوام قرارداد عقد شده قبلی  برای تعمیر کرایی این کمیسیون را به جلسه پیشکش کرد که از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور شد و به شرکت انکشاف ملی وظیفه سپرده شد تا تمامی تعمیر های دولتی را بررسی کرده و ترمیم اساسی کند.
همچنان، وزارت امور داخله درخواست منظوری معافیت محصول گمرکی تدارک ۲۴۳ قلم ادویه وزارت امور داخله قرارداد دولت با دولت کشور هندوستان را کرد که از سوی کمیسیون منظور شد.
در این جلسه، وزارت دفاع ملی درخواست هدایت در رابطه به تثبیت احتیاج ۹ قلم لوازم حمام نیاز مندی زندانیان محبس و توقیف خانه فرقه پولیس نظامی ولایت پروان و مجلوبان اردوی ملی مرکز تعلیمی نظامی کابل را به جلسه پیشکش کرد که در رابطه هدایت لازم صادر شد.
رییس جمهوری اسلامی افغانستان به مسوولان نهادهای تدارکاتی که پروژه هایشان به بحث گرفت شد، تأکید کرد تا میزان استفاده از تولیدات داخلی در پروژه ها را بلند ببرند، چون با ارجحیت به تولیدات داخلی بخش های مختلف در کشور به پا ایستاد شده و اشتغال زایی افزایش می یابد.
در این نشست کمیسیون، بر علاوه اعضای آن، مسوولان اداره تدارکات ملی، ناظران ملی از جمله نمایندگان مشرانوجرگه نیز حضور داشتند.
ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا