اخبارجهان

۳ کشته و ۱۰ زخمی بر اثر حمله مسلحانه در فیلادلفیای آمریکا

واشنگتن دی سی، ۱۵ جوزا ، باختر
بر اثر حمله مسلحانه در فیلادلفیای آمریکا دستکم ۳ نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
آژانس باختر به نقل از شبکه خبری سی بی اس امریکا، نیمه شب گذشته، فردی با حمله مسلحانه به سمت مردم در منطقه سوت استریت در فیلادلفیا، باعث کشته شدن دستکم سه نفر و زخمی شدن ده تن دیگر شد و هفت تن از مجروحان برای مداوا به شفاخانه منتقل شدند اما از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.
تحقیقات پولیس درباره انگیزه فرد حمله کننده آغاز شده و هنوز مشخص نیست که آیا در پی حمله پلیس به سمت فرد مهاجم، وی کشته یا زخمی شده باشد.
این در حالی است که کمتر از دو هفته از حمله مرگبار در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس آمریکا و کشته شدن ۱۹ متعلم و ۲معلم می گذرد.
همچنین پولیس شهر فینیکس در ایالت آریزونا اعلام کرد بر اثر حمله مسلحانه در یک فروشگاه بزرگ یک زن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند. این حمله زمانی رخ داد که حدود ۱۰۰ نفر در محوطه فروشگاه بودند.
به طور کلی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۷ مورد حملات با سلاح های گرم در مدارس آمریکا رخ داده که موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۸۳ نفر شده است. جالب است بدانید با روند رو به رشد این گونه حمله ها در مدارس ایالات متحده و پس از ۶۰سال، اسلحه با پیشی گرفتن از تصادفات رانندگی، به علت اصلی مرگ و میر کودکان آمریکایی تبدیل شده و این روزها بیش از ۹۰ درصد از کودکان ۵ تا ۱۴ ساله که در حدود ۳۰ کشور ثروتمند جهان با اسلحه کشته می‌شوند، باشنده ایالات متحده امریکا هستند.
در حالی که حوادث و حملات مرگبار در آمریکا همیشه رخ می دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، درنشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مکاتب را بالا ببریم.
سناتور تد کروز نیز در این نشست ادعا کرد آسیب های اجتماعی مانند کاهش حضور در کلیساها، بازی های ویدئویی خشن، مواد مخدر و خشونت رسانه های اجتماعی باعث وقوع حملات مرگبار در آمریکاست و ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا