سیاستاخبار

داکترعبدالله: افغانستان به دست ‌یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است

کابل / 21حمل / باختر

داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، امروز با داکتر زلمی خلیل‌ زاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، دیدار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار درحالی‌ که معاونان، اعضای رهبری شورا و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی کشور نیز حضور داشتند، خلیل‌زاد با تأکید برحمایت همه‌‌جانبۀ ایالات متحدۀ امریکا از تلاش‌های صلح افغانستان تأکید کرد که ایالات متحدۀ در تلاش‌های صلح و دوران پسا صلح در کنار ملت و مردم افغانستان می‌ماند.

او در ادامۀ صحبت‌های خود گفت که جهان توقع دارد که جمهوری اسلامی افغانستان با طرح واحد به اجلاس استانبول برود.

خلیل‌زاد با قدردانی از پیش‌رفت‌ها در ایجاد اجماع داخلی زیرچتر شورای عالی مصالحۀ ملی در بحث صلح گفت: ایالات متحده و جهان خواهان تسریع روند صلح و بیش‌ ترین استفاده از فرصت موجود برای پایان جنگ و استقرار صلح دایمی در افغانستان است.

وی همچنان علاوه کرد که ایالات متحده از تمام طرف‌ها می‌خواهد برای پایان جنگ و دست‌یافتن به صلح دایمی همکاری کنند.

داکترعبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با قدردانی از تلاش‌های ایالات متحده برای دست‌ یافتن به صلح، گفت که افغانستان به دست ‌یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است و شورای عالی مصالحۀ ملی به عنوان چتر بزرگ ملی برای رهبری و مدیریت صلح در این راستا تلاش می‌کند.

وی افزود که شورا در توحید دیدگاه‌ های جمهوریت گام‌ های مهمی برداشته و جمهوری اسلامی با طرح و دیدگاه مشترک به اجلاس استانبول می‌رود.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی از تسریع روند صلح استقبال کرد و از آمادگی طرف جمهوری اسلامی افغانستان برای اشتراک و موفقیت اجلاس استانبول اطمینان داد.

در این نشست اعضای رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی نیز دیدگاه‌ها و پرسش‌های شان را در مورد قضایای مربوط به صلح و مذاکرات مطرح کردند و حمایت خویش را از تسریع روند و قطع جنگ ابرازکردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا