اخبارسیاست

نشست محاکم پروان برگزار شد

چاریکار/۹سنبله/ باختر

نخستین نشست محاکم   پروان باحضور معاون ولایت و رییس محکمه تمیز امارت اسلامی افغانستان دیروز در آن ولایت برگزار شد.

این نشست ویژه که در سالون جلسات محکمۀ استیناف پروان تدویر یافت در آن مولوی دوست محمد حقانی معاون ولایت پروان، شیخ الحدیث عزیز الله المظهری رییس محکمه تمیز کشور، رییس محکمه استیناف پروان، اعضای محکمه آن ولایت و شماری از مجاهدین اشتراک کرده بودند.

نخست مولوی محمد قسیم رییس محکمۀ استیناف پروان حضور رهبری ولایت و مسوولان مرکزی وولایتی محاکم امارت اسلامی را به ولایت پروان خیرمقدم گفت، تدویر این نشست ویژه را در راستای تطبیق قوانین وتامین عدالت اجتماعی نهایت موثر ومفید عنوان کرد..

بعدأ شیخ الحدیث عزیز الله المظهری رییس محکمه تمیز کشور طی صحبتی فتح وپیروزی امارت اسلامی را بر همگان تبریک وتهنیت گفت، هدف تدویر نشست کنونی را رسانیدن دیدگاه امارت اسلامی برای تامین عدالت اجتماعی، ارج گزاری به مبارزات وقربانی های مجاهدین این امارت و توجه به استحکام پایه های نظام عنوان کرد و گفت: رهبری امارت اسلامی، رهبری و اعضای محاکم کشور متعهد بر تطبیق قانون الهی وشریعت اسلامی استند ومی باشند.

رییس محکمه تمیز امارت اسلامی کشور روی مسوولیت ومکلفیت های قضات کشور نیز تماس گرفت و گفت که یکی از تعهدات امارت اسلامی ومکلفیت ومسوولیت های قضات این است که در اصدارحکم وفیصله های شان حکم الهی، فرموده پیغمبر ص وفقه حنفی را مد نظر بگیرند وبرای تامین عدالت با هماهنگی با مفتی های اعظم کشور تلاش کنند.

المظهری پیرامون اصول کاری واهمیت و و جود محاکم سه گانه در کشور نیز به تفصیل معلومات داد و برای تطبیق یکسان و بلا انحراف قانون وجود آنان را از نیازهای مبرم نظام اسلامی دانست.

شیخ الحدیث المظهری در اخیر صحبت هایش دلیل کلان شکست نظامهای غیر اسلامی را ظلم واستبداد وموفقیت نظام های اسلامی راعدالت دانست و از علما، دانشمندان وقضات خواست با فساد مبارزه جدی کنند ودر تامین شفافیت در جامعه سهم بگیرند و بیشتر از پیش در این راه تلاش کنند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا