سیاستاخبار

وانگ‌ یی گسترش روابط میان چین و افغانستان را هدف اصلی سفرش به کابل عنوان کرد

کابل/ 4 حمل/ باختر
سرپرست وزارت امور خارجۀ امارت اسلامی می‌گوید که وضعیت امنیتی با حکومت جدید؛ راه را برای سرمایه گذاران بین المللی از جمله چین در افغانستان هموار کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجۀ امارت اسلامی می‌گوید که وانگ یی؛ وزیر امور خارجۀ چین امروز در یک سفر ویژه وارد کابل شد و مورد استقبال مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان قرار گرفت.
سرپرست وزارت امور خارجۀ و وزیر خارجۀ چین روی مسایل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی، دهلیزهای هوایی، انتقال اموال، بورسیه تحصیلی، ویزا و آغاز کار در بخش معدن گفت‌وگو کردند.
وانگ یی؛ وزیر خارجۀ چین سفر خود به افغانستان را گامی در جهت تقویت روابط همه جانبه توصیف کرد و افزود که چین و افغانستان روابط تاریخی دارند، همچنان خواهان گسترش و تقویت هستند.
در این دیدار وزیر خارجه چین مخالفت خود را با اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی بر افغانستان اعلام کرد.
او از دولت جدید به دلیل تغییرات مثبت و امنیت قدردانی کرد و گفت که علاوه بر کمک های بشردوستانه و انکشافی به افغانستان، یک سلسله کمک های دیگر نیز ارائه خواهد کرد.
مولوی امیر خان متقی، در این دیدار از سفر وانگ یی قدردانی کرد و آن را پیام مثبت برای جهان از جمله افغانان خواند و از کمک ها و حمایت های چین استقبال کرد و از سقوط هواپیما آن کشور ابراز تاسف کرد.
او افزود که وضعیت امنیتی در افغانستان، راه را برای سرمایه گذاران بین المللی از جمله چین برای سرمایه گذاری در افغانستان هموار کرده است و از این طریق مردم افغانستان در عرصه های رشد و ثبات اقتصادی سود می برند.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا