Commentary

تبصره

یازدهم جدی روز افتخار وسربلندی مردم افغانستان
کابل باختر 11 جدی
درتاریخ جوامع بشری روزهایی وجود دارد که ملت ها به آنها می بالند یازدهم  جدی سالروان به روز تاریخ ساز برای ملت افغانستان رقم خورد.
مفسرآژانس باخترمینویسد: دریازدهم  جدی سالروان  پروسه انتقال  مسوولیت های امنیتی  از نیروهای  بین المللی  به نیروهای افغان تکمیل  شد وافغانها  به عنوان وارثان اصلی سرزمین  آبایی شان دگر مستقلانه از ارزش های ملی ، دینی و وطنی شان دفاع می نمایند .
اگر به تاریخ مبارزات مردم افغانستان نظر انداخته شود ، این ملت در برهه های  مختلف تاریخی  آزمون های بزرگ را موفقانه وسربلند سپری کرده اند .
از جنگهای آزادی خواهانه افغان ها  در برابر امپراتوری بزرگ انگلیس گرفته ، تا ایستاده گی ودفاع قاطعانه از ارزش های وطنی ، دینی واسلامی  ودریک کلمه استقلال  وتمامیت  ارضی کشور در برابر قشون سرخ شوروی وسرانجام  مبارزه قهرمانانه دربرابر گروه ساخته شده طالبان  ، همه وهمه رویداد هایی بود که شجاعت و پایمردی  افغانان را محک زده وبرملا ساخت.
افغانستان دارای  تاریخ مختصر چند دهه نمی باشد ، این سر زمین در طول  تاریخ پنجهزار ساله اش وارثان حقیقی وجان نثار خود را داشته که از وجب وجب این سرزمین  در برابر  هر توطیه ودسیسه دفاع کرده اند  ورزمیده اند .
اما دریغ ودرد که در اثر سیر تحولات مفنی  دهه های گذشته افغانستان به کشور فاقد نیروهای دفاعی مبدل گردید.
با آغاز  فصل جدید درتاریخ افغانستان که اساس  آن با ایجاد اداره موقت گذاشته شد ، افغانها در یاری  وهمکاری جامعه بین المللی هسته های  نیروهای امنیتی را  گذاشتند و این نیروها چنان در مدت زمان کوتاه از کوره های  داغ نبرد با اهریمن گذشتند ، که سرانجام  مسولیت های  دفاعی وامنیتی کشور را از نیروهای  بین المللی به عهده  گرفتند.
در یازدهم جدی سالروان  وظایف  محاربوی  نیروهای  همکار بین المللی پایان یافت و مسوولیت های امنیتی به صورت کامل به نیروهای  امنیتی  کشور سپرده شد.
اکنون فرزندان دلیر ، با شهامت  وشجاع این سرزمین که درصفوف  نیروهای امنیتی  کشور بسیج شده اند ، با اراده قاطع از وطن آبایی  شان در برابر  دشمن  دفاع می نمایند.
به هر صورت مردم افغانستان حق شناس اند ، از تعاون وتساند نیروهای  بین المللی  درجنگ  با هراس افگنی مشکور اند ، قربانی سر بازان کشور های  همکار درجنگ با دهشت افگنی  را فراموش نمی کنند، ولی آنها هراس افگنی را دشمن مشترک مردم جهان می دانند واز  جامعه  بین المللی  می خواهد با توجه به اینکه  هراس افگنی  ریشه  درمنطقه  دارد، باید نیروهای  دفاعی افغانستان هرچه بیشتر تجهیز  گردند.

Show More

Related Articles

Back to top button