Politics

معاون دوم ریاست جمهوری: با تعیین کابینه و مسئولین امنیتی، امنیت دره میدان- غوربند تامین می شود

کابل باختر 10 جدی
قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز با جمعی از بزرگان و تحصیل کردگان ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان دیدار کرده و مطالبات و خواسته های مردم آن ولسوالی را شنیدند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار مردم  ولسوالی یکاولنگ، تغییرات اساسی در اداره محلی و توجه به آن، جلوگیری از غصب زمین های دولتی به بهانه شهرک سازی، اعمار سرک بلخاب – یکاولنگ، حضور نسل جوان و تحصیل کرده در ادارات دولتی، تامین امنیت شاهراه های غوربند و دره میدان، توجه به پروژه های انکشافی ولایت بامیان را از مهم ترین خواسته ها و مطالبات مردم ولایت بامیان عنوان کردند.
معاون دوم ریاست جمهوری ، اظهار داشت: تمام خواسته ها و مطالبات شما برحق است و شخصا نه تنها با شما موافق هستم که نهایت تلاش خود را به خرج خواهم داد تا این خواسته ها تحقق یابند. وی در مورد سرک بلخاب و یکاولنگ اظهار داشت: رهایی مناطق مرکزی از حصار طبیعی و وصل کردن آن به دیگر بخش های کشور از تعهدات ما بوده است و خوش بختانه در همین راستا سرک بلخاب و یکاولنگ هم اکنون در مرحله قرارداد است و از اول سال آینده ساختمان آن شروع خواهد شد.

وی در مورد اداره محلی نیز گفت: بدون شک جهت تغییر و بهبود زندگی مردم و احقاق حقوق آنان، تغییرات اساسی و بنیادی در هیات رهبری تمام ولایات از جمله بامیان به وجود خواهد آمد. و تاکید کرد: در مورد تامین امنیت راه های دره میدان و غوربند نیز تا کنون هیات های مختلفی موظف شده اند تا گزارش های خود را در زمینه شناسایی عوامل نا امنی در این ساحات و هم چنین راه حل های نهایی را به دولت ارایه کنند که به محض معرفی کابینه و تعیین شدن مسولین امنیتی کشور، امنیت این ساحات تامین خواهد شد.
قانونپوه دانش هم چنین در مورد مکان های تاریخی و باستانی ولایت یکاولنگ نیز اظهار داشت: متاسفانه وزارت اطلاعات و فرهنگ در سال های گذشته هیچ توجهی به بامیان نکرده است که این مساله نه تنها به بامیان و مردم محلی بلکه کل کشور را ضربه زده است. زیرا بامیان به لحاظ تاریخی و اهمیت توریستی در صدر ولایات افغانستان قرار داد و در جهان بی نظیر است.
 

Show More

Related Articles

Back to top button