Social

برای ششصدخانواده دانگام کمک صورت گرفت

کابل باختر 9 جدی
داکتر محمد دایم کاکر رئیس  اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی  می گوید که برای ششصد خانواده  بیجاه شده  ولسوالی   دانگام مواد  غذایی وپوشاکی  کمک صورت گرفته است .
این خانواده ها از اثر  جنگ های اخیر  از ولسوالی  دانگام ولایت کنر  به ولسوالی های اسمار ، شیگل خاص کنر و به شهر اسعدآباد آنولایت  بیجاه شده اند .
داکتر کاکر که باخبرنگار  آژانس باختر  امروز سخن میگفت: بیان داشت که  از یک  هفته به اینسو  کمک های را اتاق های تجارت وصنایع  افغانستان ، جمعیت هلال احمرافغانی  ، وزارت های احیا  وانکشاف  دهات وزارت زراعت وآبیاری  برای ششصدخانواده  بیجاه شده دانگام  فراهم کرده  اند وتوزیع  آن توسط  اداره ملی مبارزه  با حوادث  طبیعی  صورت گرفته است .
وی  گفت:  این کمک ها شامل شکر ، آرد ، برنج ، روغن ، لوبیا ، کمپل ، خیمه ، ترپال ، سیت آشپزخانه لباس ، پاپوش ظرف آب می باشد که به این خانواده  ها توزیع  گردید.
وی گفت  که درکل حدود هشتصد وهجده خانواده  از دانگام از بابت  جنگ  های اخیر  بیجاه شده اند اما این  اداره توانسته  که ششصد خانواده  را در محلات یادشده  سروی  وکمک نماید .
سایر خانواده ها به طور پراگنده  به و لایات کابل ، ننگرهار  ، لغمان وشهر پشاور رفته اند.
داکتر  دایم کاکر  خاطرنشان کرد که  در رقم  بیجاه شده های  دانگام  هر روز افزوده  می شود واین اداره  کوشش میکند که برای همه خانواده های  بیجاه شده دانگام کمک ها را فراهم کند.
وی گفت  که برخی از مردم  نیز در کمک رسانی به بیجاه شده های دانگام سهم گرفتند. 

Show More

Related Articles

Back to top button