امنیت

خبرنگاران :مسوولان درغور خبرنگاران را تهدید مینمایند

 

چغچران / باختر/ 8/ حوت

 رسانه ها و خبرنگاران درغور ، با مشکلاتی چون تهدید و عدم ارایه معلومات در مورد رویداد ها و سایر موضوعات ازسوی مسوولان محلی مواجه اند.

به اساس گزارش خبرنگار آژانس باختر، اتحاديه صنفي خبرنگاران غور امروز به فعاليت آغاز نمود. لینا خلیلی معاون اتحادیه صنفی خبرنگار میگوید که این اتحادیه با اشتراک خبرنگاران رسانه های چاپی ، شنیداری و دیداری دولتی و غیر دولتی به هدف حمایت از رسانه ها و خبرنگاران ایجاد شده است.

وی گفت ، خبرنگاران درغور ، تاکنون با مشکلات زیادی چون تهدید و عدم ارایه معلومات در مورد موضوعات مهم ازسوی مسوولان دولتی مواجه بوده اند.

غلام ربانی هدفمند مدیر مسوول ماهنامه غیر دولتی "شنسب" گفت درحالیکه رسانه ها دراین ولایت بدون کدام حمایت فعالیت مینمایند تا کنون به خاطر نشر حقایق ، ازسوی ارگان های تطبیق قانون به بهانه های گوناگون تهدید شده اند.

به گفته وی درجریان امسال دو خبرنگار آزاد توسط پولیس توقیف شده است .

 محمد امین توخی معاون والی غور گفت که اداره محلی غور آزادی بیان و گسترش رسانه ها را یک دستاورد دانسته به حمایت از آن متعهد است .

 وی تصریح کرد که مقام ولایت به زودی جلسه ای را تشکیل داده و به تمام مسوولان محلی هدایت خواهد دادتا اطلاعات را مطابق قانون دروقت مناسب دراختیار رسانه هاقرار بدهند.

قابل یاد آوریست که در ولایت غور در حال حاضر یک تلویزیون محلی ، ده ماهنامه دولتی و آزاد فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا