اقتصاد

افغانستان و روسیه روابط تجارتی و اقتصادی شانرا گسترش میدهند

كابل 11 سنبله باختر

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با "یوری سنتیورین" معین وزارت انرژی فدراتیف روسیه که همچنان ریاست کمیسیون مشترک بین الحکومتی همکاری های تجارتی و اقتصادی روسیه و افغانستان را از جانب کشورش بدوش دارد، دیدار کرد.به اساس معلومات دفتر رياست جمهوري به آژانس باختر، در این دیدار که قبل از ظهر امروز در ارگ انجام شد، یوری سنتیورین که در راس یک هیات عالی رتبهء تجار و سرمایه گذاران روسیه به کابل آمده است، تمنیات نیک رئیس جمهور و صدراعظم روسیه را به حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تقدیم نمود.

وی گفت که دولت روسیه و همچنان تجار و سرمایه گذاران آن کشور خواهان گسترش روابط تجارتی و اقتصادی در عرصه های مختلف با افغانستان می باشند و به همین دلیل وی و هیئت همراه اش به افغانستان سفر کرده است و از دیروز بدینسو مصروف مذاکرات با مسئولین وزارت خانه های مختلف افغانستان می باشند.

در مقابل حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روسیه را همسایه نزدیک افغانستان دانسته گفت که افغانستان به روابط خویش با روسیه اهمیت و ارزش زیادی قایل است و می خواهد که این روابط را بیشتر از پیش گسترش دهد.

رئیس جمهور کشور به هیئت روسی اطمینان داد که افغانستان در زمینه گسترش هر چه بیشتر روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور کاملاً همکار می باشد.

حامد کرزی در این دیدار از هیات روسی خواست تا شرکت دولتی هوایی ایرو فلوت روسیه پرواز های خویش را مجدداً به افغانستان آغاز نماید.

قابل یاد آوری است که هیات فدراتیف روسیه که تعداد شان به ۵۳ تن می رسد، متشکل از نماینده گان شركت های بزرگ دولتی و خصوصی آن کشور می باشد. این هیات نشست خویش را در چوکات کمیسیون مشترک بین الحکومتی همکاری های تجارتی و اقتصادی روسیه و افغانستان با جانب افغانستان آغاز کرده است.

هیات متذکره فرصت های سرمایه گذاری را در عرصه های مختلف در افغانستان مطالعه خواهد کرد، راجع به همکاری ها در چوکات کمیسیون متذکره به بحث پرداخته و تمرکز بالای پروژه های خواهد نمود که از جانب شوروی سابق در افغانستان اعمار گردیده است.

 ریاست این کمیسیون مشترک را از جانب افغانستان عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد به عهده دارد و قرار است در جریان جلسهء دوم کمیسیون متذکره بر علاوه مطالعه فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، موافقتنامه های در زمینه های حمایت و تشویق سرمایه گذاری و ارتباطات میان میدان های هوایی دو کشور به امضا برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا