جهان

هند انتقال انسان به فضا را عملی می کند

ایرنا – باختر22 سرطان
– هند آزمایش های متعددی در رابطه با پروژه فرستادن انسان به فضا طی روز گذشته انجام داد و موفقیت موارد مربوط به کپسول حامل فضانوردان، این کشور را یک قدم دیگر برای رسیدن به این هدف نزدیک تر کرد.
به گزارش وبسایت 'اسپیس' که به رصد فعالیتهای کشورهای جهان در این حوزه می پردازد، آخرین آزمایش هند مربوط به جداشدن محفظه حامل انسان از فضا پیما و همچنین عملکرد دگمه پرتاب سرنشینان به بیرون بود که در هر دو مورد با موفقیت کامل همراه بود.
به نوشته این وبسایت، پس از انجام موفقیت آمیز این آزمایش ها که ادامه پروژه را تضمین می کند هند پس از روسیه، آمریکا و چین چهارمین کشوری خواهد بود که می تواند با موفقیت یک انسان را در فضا قرار دهد.
آزمایش هفته گذشته در واقع یک آزمایش ایمنی بود که باعث می شود در صورت بروز خطا و یا نقص فنی جدی، کپسول حاوی فضانوردان از موشک اصلی جدا و جان خدمه آن حفظ شود. اینگونه سیستم های ایمنی تقریبا در تمام موشک هایی که انسان در آنها قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد. مانند آپولو، هند قصد دارد در هنگام بازگشت کپسول فضانوردان به زمین، آن بر روی آب فرود بیاید درحالی که کپسول های سویوز و شنزو برای فرود بر خشکی طراحی شده اند.
رسانه های هند اولین فضانوردان این کشور را به زبان سانسکریت 'ویوماناوت' نام گذاری کرد اند که این کلمه به معنی فضا است.
سازمان تحقیقات هوا و فضای هند( ایسرو) در ماه ژانویه صدمین ماهواره خود را از مرکز فضایی ساتیش داوان واقع در جزیره سریهاریکوتا در ایالت آندرا پرادش با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا