فرهنگ

وزارت اطلاعات و فرهنگ، حمایت از فرهنگیان، هنرمندان و جوانان افغان در خارج را یک اولویت میداند

کابل باختر/ 18/ دلو
وزارت اطلاعات و فرهنگ آماده است از فرهنگیان و هنرمندان افغان که در بیرون از کشور بسر میبرند حمایت و با آنان همکاری کند و این امر را به عنوان یک اولویت تعقیب میکند.
به گزارش آژانس باختر، این مطلب را داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز در ملاقات با داکتر محمد سعید نماینده فرهنگیان افغان مقیم اروپا اظهار داشت.
داکتر محمد سعید در رابطه به فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری افغانهای مقیم اروپا به سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ معلومات داده یاد آور شد که در این خصوص نهادها و سازمان متعدد که از سوی افغانها ایجاد شده و رهبری میگردد، فعالیت دارند .
او تذکر داد که این نهاد نیازمند همکاری و معاونت وزارت اطلاعات وفرهنگ و نمایندگی های سیاسی افغانستان در بیرون از کشور میباشند.
داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ یاد آور شد که وزارت اطلاعات وفرهنگ ازطریق اتشه های فرهنگی خود در بعضی از سفارت خانه های خارجی و از طریق نمایندگی های سیاسی افغانستان درکشور های خارجی تلاش دارد تا از فرهنگیان ، هنرمندان ، مبتکرین افغان حمایت کند و آنان را در پخش و چاپ آثار علمی ، فرهنگی و اجرای برنامه های هنری مساعدت خواهد کرد و این وزارت به عنوان یک همکار فعال سازمان های فرهنگی افغانها در بیرون از کشور باقی خواهد ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا