امنیت

قضایای مواد مخدر پنجاه درصد افزایش یافته است

کابل بختر 4 جوزا
سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر می گوید  قضایای مواد مخدر در کشور  در سه ماه اخیر نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر: خالد موحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر امروز در یک نشست خبری بیان کرد که  در سه ماه  سال جاری دوصد و پنجاه و هشت قضیه  به مرکز عدلی و قضایی محول  شده است و در این قضایا سه صدو بیست و یک تن متهم شده اند.
او گفت این افراد شامل سیزده زن و یک تبعه خارجی  می باشد.
همچنان او افزود هفتاد و دو نفر این قضایا از میدان هوایی بین المللی  کابل  که می خواستند مواد مخدر  را به هند،  امارات متحده عربی و عربستان سعودی قاچاق  کنند گرفتار شده اند.
موحد گفت،  اکثر این قضایا مربوط به کابل و ننگرهار می باشد.
وی علاوه کرد  در مدت سه ماه  هفتاد و سه  عراده موتر، چهارده عراده موتر سایکل،  هشت صد هزار پول افغانی و هشت هزار دالر امریکایی مصادره شده است.
همچنان  هشتاد و شش کیلو گرام مورفین، بیشتر از  شش صدو سی کیلو گرام هیروئین،  دو هزار وچهار صد و  بیست کیلو گرام  تریاک،  سه هزارو  شش صد و پنجاه ویک  کیلو گرام چرس،  چهار کیلو گرام تابلیت روان گردان،  سه صد وبیست هزار کیلو گرام بنگ دانه  ، هشت صدو  شانزده کیلو گرام خشخاش  و یک هزار  یکصد و هشتاد لیتر مشروبات الکولی  در این قضایا ضبط شده است.
  وی گفت در قضایا  نسبت به سال گذشته  پنجاه درصد افزایش آمده است  و علت آن  بیشتر شدن صلاحیت های قانونی مرکز عدلی و قضایی  و فعالیت های  زیاد نهاد های کشفی و امنیتی می باشد. ختم»» نجیب بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا