جهان

آمریکا 4 زندانی را از بازداشتگاه «گوانتانامو» به عربستان انتقال می دهد

واشنگتن- ایرنا- ۱۶ جدی – باختر
یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرد طی 24 ساعت آینده 4 زندانی از بازداشتگاه «گوانتانامو» در پایگاه هوایی این کشور در کیوبا، به عربستان سعودی منتقل خواهند شد.
خبرگزاری رویتزر با انتشار این خبر افزود: این آخرین اقدام اوباما برای کاهش تعداد زندانیان این بازداشتگاه است.»
رویترز با اشاره به اظهار نظر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در مخالفت با انتقال زندانیان این بازداشتگاه، گفت : اوباما تا قبل از این که ترامپ روز 20 ماه جنوری سوگند بخورد ، در اخرین اقدام خود 19 زندانی را به حداقل 4 کشور از جمله ایتالیا، عمان، عربستان و امارات متحده عربی انتقال می دهد.
در این صورت، همچنان 40 زندانی در گوانتانامو باقی خواهند ماند و وعده دیرینه اوباما برای تعطیلی این زندان عملی نخواهد شد. ملیت این زندانی ها تا به این لحظه اعلام نشده است.»
ترامپ که همواره از شبکه اجتماعی توییتر برای نشر دیدگاه های خود درباره موضوعات گوناگون استفاده می کند، در یکی از جدیدترین توییت های خود درباره بازداشتگاه گوانتانامو اظهار نظر کرده و گفته بود: «هیچ کس نباید از گوانتانامو آزاد شود، اینها افراد بسیار خطرناکی هستند و نباید اجازه داد به جبهه جنگ برگردند.»
ترامپ در حالی چنین اظهار نظر کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا در ماه قوس سال جاری، طرح ممنوعیت تعطیلی زندان گوانتانامو را تصویب کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا