سیاست

شهروندان هرات خواستار گفت وگو های میان افغانان برای صلح شدند

هرات/ ۲۰ دلو /باختر
جمعیت اصلاح افغانستان همایش بزرگی را تحت عنوان حمایت مردم هرات از صلح میان افغانان برگزار کرد.
این همایش بزرگ با حضور جوانان،شهروندان، علما، فرهنگیان، استادان پوهنتون‌ها، نمایندگان مردم در شورای ملی و بانوان در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی شهرهرات برگزار شد.
جمعیت اصلاح افغانستان- زون غرب،  هدف از برگزاری این همایش را رساندن صدای صلح‌جویانه مردم، به گوش طرف‌های درگیر، جهت تسریع روند صلح میان افغانان عنوان کرد.
استاد نصیراحمد نویدی رییس مرکز مطالعات استراتیژیک منطقه‌ یی پیرامون صلح صحبت کرد و   طرف‌های درگیر و تأثیرگذار در قضیه جنگ و صلح در کشور را معرفی کرد و تأکید کرد که طرف‌های بیرونی مهم نیستند و هدف‌شان نجات کشور نیست و باید همه ملت برای رسیدن به صلح دوام‌دار و میان افغانان تلاش کنند.
سید عظیم کبرزانی نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان با بیان موقف صلح آمیز و بخشندگی پیامبر صلی الله علیه و سلم در فتح مکه، واضح کرد که ما به حیث پیروان پیامبر رحمت، باید از جنگ و ویران‌گری دست بکشیم و به صلح سراسری و صلح میان افغانان دست یابیم.
همچنان آرزوعزیزی استاد پوهنتون به ایراد صحبت پرداخت و بیان داشت همه اقشار ملت، زن و مرد و پیر و جوان خواستار صلح اند، چون رسیدن به صلح، نیاز همگانی‌است و همه‌ خسارت‌ها و پیامدهای جنگ‌را تجربه کرده اند و به اندازه کافی رنج و درد کشیده اند.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا