سیاست

تامین عدالت در دوسیه شهید فرخنده مسوولیت حکومت وحدت ملی است

کابل باختر 14 حمل
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در حالی که از سوی هیأت حقیقت یاب در دوسیه شهید فرخنده همراهی می‌شد، با خانواده‌ی این شهید دیدار کرد.
در این دیدار ابتدا رییس اجراییه به روح پاک شهید فرخنده، دعا کرد و از خداوند برای این شهید مظلوم اما سربلند نزد مردم افغانستان، بهشت برین آرزو کرد  و برای خانواده داغدار و جامعه آسیب دیده ما از این رویداد تکاندهنده و وحشیانه، آرامش خاطر و صبر جمیل خواست.
رییس اجراییه در این دیدار، ضمن دلجویی از مادر، پدر و خانواده عزتمند شهید فرخنده، به آنها اطمینان داد که به هیچ وجه عدالت در این دوسیه نقض شدنی نیست. تامین عدالت در دوسیه شهید فرخنده مسئولیت حکومت وحدت ملی است. هم چنان دکتور عبدلله عبدالله افزود: " این رویداد ظالمانه و وحشیانه تمام مردم کشور را وحشت زده و نگران ساخته است و تمام مردم خود را با شما در این درد و این مصیبت شریک احساس می کند و در دفاع از عدالت و سلامت جمعی و اجتماعی همراه با شما و همراه با دولت خود، خواستار تحقق عدالت است. خواستار مبارزه و جلوگیری از اوباشگری و خودسری هستند".
این دیدار، در حالی انجام شد که روز گذشته جناب رییس اجراییه به منظور رسیدگی درست و دفاع از عدالت در این دوسیه، طی دو جلسه جداگانه با "هیأت حقیقت یاب" و مجمع علمای کرام در ارتباط با این دوسیه تکان دهنده، دیدار و صحبت های مفصل داشت.
هم مجمع علمای کرام و هم هیأت حقیقت یاب، خواستار بررسی درست و مسئولانه این رویداد تکان دهنده شدند تا باشد که از یک سو عدالت تامین شود و از سوی دیگر جلو اوباشگری و خودسری های غیر مسئولانه در جامعه گرفته شود و مردم ما بتوانند در فضای امن و با آرامش خاطر و حفظ عزت و کرامت انسانی و دینی در کنار هم زندگی کنند.
رییس اجراییه در این دو دیدار، از تلاش های علمای کرام و تلاش های هیأت حقیقت یاب که متشکل از نمایندگان علمای دین، نمایندۀ از پارلمان، نماینده زنان و نماینده جامعه مدنی است، برای شناسایی حقایق و برای دفاع از عدالت در این دوسیه، تشکر و قدر دانی کرد. هم چنان رییس اجراییه از تمام مردم عزتمند کشور خواستار حوصله مندی شده و تاکید کرد که به هیچ وجه اجازه نمی دهد که عدالت همانند فرخنده شهید، قربانی شود و تاکید کرد که عاملان این رویداد ظالمانه و آنعده از مسئولان دولتی در کنترول این رویداد تکان دهنده کوتاهی کرده اند مجازات می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا