سیاست

رییس اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا برای تامین دومدار صلح درافغانستان از هیچگونه حمایت دریغ نمی کند

کابل باختر 4 دلو
نمایند‌گان اتحادیه اروپا و مقامات دولت جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز در کابل دیدار کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به آيانس باختر: در این نشست در مورد تطبیق تعهدات اتحادیه اروپا در عرصه تامین صلح افغانستان که بتاریخ ۲۸ نومبر ۲۰۱۸ در کنفرانس وزرا در جنیوا پیرامون افغانستان توسط فیدریکا موگرینی رئیس اتحادیه اروپا و معاون کمیسیون پیشنهاد شده بود، بحث و گفتگو شد و هر دو طرف اقدامات مشخص را در عرصه تطبیق این تعهدات به بحث گرفتند.
نشست متذکره که تحت رهبری حمدالله محب مشاورشورای امنیت ملی کشور و رولند کوبیا نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان دایر شد وروی پنج موضوع عمده که توسط اتحادیه اروپا در کنفرانس جنیوا پیشنهاد شده بود، بحث صورت گرفت که عبارت اند از: همه شمول ساختن پروسه صلح، اصلاحات به شمول بخش امنیتی، ادغام مجدد، تجارت و اتصال منطقوی و ایفای نقش منحیث یک ضامن احتمالی در عرصه توافقات صلح در آینده.
اعضای این نشست نیز در باره سومین کنفرانس پروسه کابل که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد صحبت کردند و آنرا یک فرصت مهم برای افغانستان دانستند. آنان تاکید کردند که دولت جمهوری اسلامی افغانستان می تواند نقش مرکزی را در روندصلح داشته باشد و اجماع منطقه یی و ملی را بیشتر تقویت بخشد.
اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای تامین صلح دوامدار در افغانستان از هیچ نوع حمایت دریغ نخواهد کرد و همچنان در هر مرحله‌ یی از روند و گفتگوهای صلح آماده همکاری می باشد. احمد ضیا احمدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا