امنیت

قوماندان امنیه زون ساحوی کابل: تدابیر ویژه امنیتی برای برگزاری عید سعید اضحی اتخاذ شده است

معاون سخنگوی وزارت امور داخله : نگرانی ما از بابت استفاده پتاقی و بازیچه های غیر مجاز در ایام عیداست
مقام های پولیس کابل میگویند : تدابیرویژه امنیتی درایام عید ازسوی پولیس کابل اتخاذ گردیده است
جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه زون ساحوی آسمایی به آژانس باختر گفت، پولیس قوماندانی زون 101 آسمایی کابل که مسوول تامین امن ونظم عامه درولایت کابل میباشد همواره با زحمات شباروزی شان سعی وتلاش نموده تا باشنده گان متدین کابل درفضای کاملا" امن زندگی نمایند. بالخصوص درایام خجسته عید تدابیر ویژه امنیتی درتمامی نقاط کابل ازسوی پولیس اتخاذ گردیده است و حداقل پانزده هزار تن از افراد پولیس به وظایف امنیتی گماشته شده اند.
وبرعلاوه منسوبین حوزه های مربوطه که مسوولیت تامین امنیت را درمحل شان دارند گزمه های سیارپرسونل پولیس درتمامی جاده ها وساحات بالخصوص میله جاها وساحات که ازدحام مردم بیشترمیباشد وجودداشته میباشد. همشهریان کابل میتوانند شب وروز عید را با کمال خوشی ودرفضای آرامی سپری نمایند.
سالنگی اضافه داشت، همچنان پولیس کابل ازتمامی خانواده های محترم میخواهد تا اطفال ونوجوانان شانرا توصیه نموده تا ازاستفاده اشیای انفلاقی همچو پتاقی ها که باعث مخشوش شدن اذهان عامه بالخصوص نیروهای امنیتی میگردد اجتناب ورزند وازتیزرانی وسایط، کشمکش های بیجا واعمال که باعث اخلال نظم عامه میگردد جلوگیری نموده درغیرآن با برخورد جدی وقانونی پولیس مواجه میگردند وآنگاه حق شکایت ندارند.
پولیس کابل ازشهریان کابل میخواهد که با پولیس همکاری نموده و در صورت مشاهده شخص و یا عمل مشکوک با نزدیکترین پوسته امنیتی پولیس خبردهند ویا هم با شماره عاجل پولیس کابل 100 درتماس شوند.
در همین حال داکتر نجیب الله دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله میگوید: برای برگزاری عید سعید اضحی تدابیر سرتاسری امنیتی از سوی پولیس در کشور اتخاذ گردیده، عوامل و نقاط آسیب پذیر امنیت مشخص و نسبت به آن اقداماتی صورت گرفته است.
او گفت وزارت امور داخله از امکانات ریزرف استفاده می نماید تا مردم در شرایط امن مناسک عید را انجام دهند.
موصوف گفت، اطلاع که حاکی از تهدید امنیتی باشد دریافت نشده مگر نگرانی ما از ناحیه آن اطفال، نوجوانان است که با استفاده از پتاقی و سایر بازیچه های غیر مجاز باعث آزار و اذیت شهروندان کشور میشوند و یا با تیزرانی وسایط برای دیگران یا مزاحمت می نمایند و یا هم حادثه میافزینند.
داکتر نیکزاد گفت این نکته به عنوانی عامل عمده نقش آرامش نزد ما تثبیت گردیده موظفین پولیس در هر نقطه از کشور با این پدیده آزار دهنده مبارزه می نمایند و با عوامل آن از در قانون صحبت خواهد شد.
او گفت پیشکش نموده و فروش این گونه بازیچه ها در بازار ممنوع است ضمناً والدین گرامی نیز متوجه فرزندان شان باشند تا از این گونه وسایل استفاده نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا