ورزش

گران‌ترین انتقال در تاریخ فوتبال جهان؛ نیمار از بارسلونا می‌رود

بی بی سی – باختر12اسد
باشگاه بارسلونا به نیمار، مهاجم برزیلی خود اجازه داده تا برای گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال در جهان به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو با باشگاه پاری سن‌ژرمن فرانسه وارد مذاکره شود.
احتمال رفتن نیمار به پاری سن‌ژرمن از مدت‌ها پیش مطرح بود اما این ستاره ۲۵ ساله امروز به هم‌تیمی‌هایش در بارسلونا گفت که تصمیم قطعی خود را برای ترک این تیم گرفته است.
ارنستو والوردو، مدیر باشگاه بارسلونا امروز به نیمار اجازه داده در تمرین تیم شرکت نکند تا بتواند کارهای مربوط به انتقالش را انجام دهد.
خبر صدور مجوز برای رفتن نیمار از بارسلونا دو روز بعد از آن منتشر می‌شود که بارسا تهدید کرده بود که اگر پاری سن‌ژرمن با نیمار قرارداد ببندد، موضوع را به نهاد ناظر به امور مالی در فوتبال ارجاع خواهد داد.
نیمار در سال ۲۰۱۳ از باشگاه سانتوس برزیل به بارسلونای اسپانیا پیوست و در سال ۲۰۱۶ هم با قراردادی پنج‌ساله حضورش را تمدید کرد.
واگنر ریبرو، وکیل نیمار که به پاریس رفته، سال گذشته گفته بود که پاری سن‌ژرمن به این ستاره برزیلی پبشنهاد هفته‌ای ۷۷۰ هزار یورو معاف از مالیات داده است.
نیمار اخیرا در جام بین‌المللی قهرمانان در آمریکا برای بارسلونا بازی کرد و بعد از آن برای برنامه‌های تبلیغاتی‌اش به چین سفر کرد.
او دیروز سه‌شنبه اول اوت به اسپانیا برگشت و امروز در محل تمرین حاضر شد تا خبر رفتنش را به هم‌تیمی‌هایش بدهد.
نیمار ۱۰۵ گل برای بارسلونا زده و همراه این تیم دو بار قهرمان لالیگای اسپانیا شده، دو بار جام حذفی (کوپا دل ری) را بالا برده و یک بار هم قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است.ختم/خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا