گزارش ها

• ترافیک با طرح های جدید به سوی حل مشکلات ترافیکی در کابل گام بر میدارد // • مگر مردم به این طرح ها چندان باور ندارند

کابل  باختر  ۲۳  حمل
اداره ترافیک کابل به منظور حل بخشی از مشکلات ترافیکی، کاهش  واقعات ترافیکی دستور داده است  که رانندگان وسایط شهری نمیتوانند در سیت اول یا سیت پیشرو اضافه از یک نفر را انتقال دهند.
این هشدار در اطلاعیه اخیر ترافیک کابل تذکر رفته که حدود یک هفته قبل اعلام شد.
در حال حاضر رانندگان وسایط در کابل برای کسب درامد بیشتر ٬  در سیت های اولی که برای یک نفر طراحی شده دونفر را انتقال میدهند.
این در حالیست  که باشندگان شهر کابل از مشکلات ترافیکی و بندش طولانی راه ‎ها به شدت شکایت دارند.
شهریان  و مسوولان ترافیک کابل به این عقیده اند که استفاده از سیت های که برای یک نفرطراحی شده برای دونفر استفاده میکنند باعث بروزحوادث ترافیکی میگردد زیرا ساحه دید عقبی رانندگان را محدود میسازد باعث فشار بر راکب و راننده هنگام رانندگی میشود هنگام بندش راه مشکلات جدی را برای راکبین سبب میگردد  ومشکلات دیگر.
حرف از موجودیت مشکلات درترافیک کابل زمانی گفته میشود که اداره تراقیک کابل به اساس یک طرح اصلاحی به شهرداری سپرده است.
مسوولان اداره ترافیک می‎گویند مشکلات ترافیک شهر عمیق و جدی است که ریشه در تراکم بیش از حد جمعیت و ظرفیت پایین شهر کابل دارد. از سویی هم، مسوولان شاروالی کابل از پلانهای جدید و حل بنیادی این مشکلات در درازمدت سخن میزنند و از مردم میخواهند تا عملی شدن پلانهای جدید این اداره صبر و تحمل  داشته باشند.
مسوولان ترافیک کابل  میگویند انانیکه از این اطلاعیه تخلف کنند مجازات میشوند و به همین منظور گزمه های ترافیک در شهر کابل توظیف اند.
مگرتطبیق این برنامه کمی دشوار به نظر میرسد با انکه از نشر اطلاعیه ترافیک کابل چند روز سپری  میشود مگر استفاده دو نفری از سیت های یک نفری همچنان ادامه دارد.
عزیزالله راننده تکسی که در مسیر ده افغانان- کوته سنگی رفت و امد دارد میگوید که این اقدام ترافیک یک اقدام نیک است مگر خوب میشود که این اداره محترم مشکل راندگان را نیز مدنظر میداشت.
ما همه روزه برای نماینده معلولین از هر نوبت خود ده افغانی میدهیم برای جریمه های حق و ناحق هم پول میدهیم  یگان حق داری دیگر هم داریم  از هر نوبت که ظاهراً فکر میشود ۱۰۰  افغانی میگیریم برای ما ۸۰ افغانی  میماند حالا که تاکید است در سیت پیشرو یک نفر را انتقال دهیم ۲۰ افغانی دیگر به اساس قانون جدید کم میگردد یعنی در هر نوبت برای ما ۶۰  افغانی میماند.
عزیزالله تاکید دارد اگر ترافیک اصرار بر انتقال یک نفر در سیت پیشرو دارد پس  به مشکل ما هم رسیدگی کند دست نماینده معلولین را از یخن ما کوتاه سازد همچنان نگزارد تا یگان کسی دیگر از ما حق داری بخواهند.
او توضیح نمیدهد که از یگان کس دیگر هدف اش کی است.
مگر شماری  از شهریان بعضی از افراد پولیس  ترافیک را متهم میسازند که از رانندگان و کراچی رانان پول میگیرند ادعا که مسوولان ترافیک ان را رد میکنند.
محمد قسیم کارمند یک مطبعه شخصی میگوید که به کار کرد ترافیک چندان باور ندارد اداره ترافیک چندی قبل گفته بود که رانندگان نمیتوانند هنگام رانندگی از تلیفون استفاده نمایند مگر این کار همچنان ادامه دارد و ترافیک در کنترول ان ناکام است.
قسیم میگوید که به اطلاعیه جدید ترافیک هم باور ندارد زیرا میداند که ترافیک در تطبیق ان عاجز است و زمینه را برای سود جویی های تازه باز میکند.
اما مسوولان ترافیک کابل میگویند که انها برای تطبیق برنامه های شان دست به کار شده اند مگر مردم همکاری ندارند.
انها خود سوال میکنند  که کدام شهروند نزد موظف ترافیک مراجعه کرده است که این موتر و یا این  راننده مقررات شما را رعایت نمیکند و یا شکایات دیگر
این گفته ها میرساند که موظفین ترافیک ٬ رانندگان و شهروندان به ادرس هم حرف های دارند  وهر کدام هم دلایل خود را میگویند  مگر اصل مشکل در تعهد و عدم هماهنگی است  اگر مسوولان، شهروندان و رانندگان با هم هماهنگ شوند و همه منافع خود را در منافع  همگانی جستجو کنند مشکلی وجود نخواهد داشت.# تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا