اقتصاد

با وصل شدن سایت ها به فایبر نوری پنجاه درصد در عرضه خدمات مخابراتی کاهش می آید

کابل باختر
مسوولان در شرکت مخابراتی افغان تلکام می گویند  با وصل شدن سایت های ما به  فایبر نوری پنجاه درصد در قیمت  های مخابراتی  کاهش به عمل می آید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، اجمل عیان رییس عمومی افغان تیلی کام  وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز دریک نشست خبری صحبت میکرد گفت:  شرکت افغان تیلی کام درسی و چهار ولایت بطور 24 ساعته خدمات عرضه  می نماید به همین سبب است که عواید این شرکت یازده درصد درسال 97 بلند رفته است .
او گفت شرکت مخابراتی سلام یک بخش از افغان تیلی کام منحیث رقیب خوب در بازار عرضه خدمات  مخابراتی می نماید که عواید آن در ماه از دوصد وشصت وسه میلیون به سیصد و سی و پنج میلیون افغانی بلند رفته است .
وی گفت مادر شش ماه سال 97 چهار اعشاریه نه میلیارد افغانی عواید به خزینه دولت پرداخت کرده ایم .
به  گفته موصوف  شبکه فیبر نوری یکی  از شبکه های است که میتوان ازاین طریق کیفیت عرضه خدمات ما بلند برود و در نظر است که تمام سایت های خود را در سراسر کشور به فایبر نوری وصل نمایم  .
و تا هنوز پنجاه سایت ما در کابل به فیبر نوری وصل شده است و می خواهیم تمام منازل را در سراسر کابل با فایبر وصل نمائیم .
عیان گفت با وصل شدن سایت ها به فایبر نوری پنجاه درصد درقیمت ها ی عرضه خدمات مخابراتی کاهش به عمل می آید .
او منفجر شدن ماین های  کنار جاده توسعه سرک ها و سیلاب هارا  از عوامل  قطع شدن فایبر عنوان کرد و گفت که با این حوادث در بعضی جا ها فایبر نوری قطع میشود.
رییس افغان تیلی کام از فعال شدن انترنت چهار کیکا بایت یا فور جی  خبر داد گفت در ماه فبروری سال 2019 انترنت واقعی فورجی کابل فعال و بعد در ولایت بلخ فعال خواهد شد و شهروندان  میتوانند به شکل واقعی از آن استفاده نمایند.
وی گفت نود و هشت درصد تمام کشور تحت پوشش عرضه خدمات مخابراتی است و اداره اترا یا تنظیم خدمات مخابراتی ازتمام شرکت های مخابراتی نظارت می نماید.   ختم/نجیب بهزاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا