سیاست

رییس اجراییه در اجلاس رهبران ۲۰۱۷ هندوستان تایمز سخنرانی کرد

کابل باختر 9 قوس
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه  امروز در پانزدهمین نشست سران سال ۲۰۱۷ رهبران که به میزبانی روزنامه هندوستان تایمز در دهلی‌نو برگزار گردیده است اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، اجلاس رهبران با سخنرانی نارندرا مودی نخست وزیر هند آغاز گردید.
این نشست سالانه با حضور رهبران٬‌ سیاست‌مداران برجسته٬ متفکران٬ نویسندگان٬ هنرمندان و تاجران برگزار می‌گردد. اشتراک کنندگان از کشورها و بخش‌های مختلف جامعه٬‌ دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای خود را در باره وضعیت جهان و آینده ابراز می‌دارند.
نخست وزیر هند در این نشست که تحت عنوان «ظهور برگشت‌ناپذیر هند» برگزار گردیده است٬‌ در باره آخرین تحولات سیاسی٬‌ اقتصادی و پیش‌رفت‌های به دست آمده در هند صحبت کرد و در باره سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای کشورش سخن گفت.
رییس اجراییه کشوردومین سخنران اصلی این اجلاس بود. رییس اجراییه در صحبت‌های خویش با قدردانی از کمک‌ها و حضور هندوستان در کنار ملت و مردم افغانستان٬ روابط و پیوند دوملت را تاریخی٬ مستحکم و استوار بر پیوندها و علایق‌های مردمی خواند.
رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خویش با تاکید برحفظ و گسترش این روابط٬ برهمکاری مشترک میان هند و افغانستان و همچنان کشورهای منطقه برای مبارزه با دهشت‌افگنی و استقرارصلح و ثبات و هم‌گرایی منطقه‌ای تاکید نمود.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: ما در خط مقدم مبارزه با استبداد و ترور قرار داریم. تصمیم داریم از مردم خود در مقابل طالبانیزم و هر گروه و جریانی٬‌ تحت هر نام و نشانی‌٬ که از این نوع جهان بینی برخورداراند٬ دفاع و حمایت نماییم.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صحبت‌های خود افزود: در سفراخیرم به واشنگتن قضایای مختلف کشوری و منطقه را با مقالات این کشور به بحث گرفتم. ما در افغانستان از استراتیژی جدید ایالات متحده در افغانستان و جنوب آسیا حمایت می‌کنیم و آن را به نفع صلح و ثبات در منطقه می‌دانیم.
رییس اجراییه در بخش دیگر از صبحت‌های خود در پیوند به مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی و همکاری و عدم همکاری منطقه‌ای در این زمینه گفت: پیام ما به بازیگران منطقه‌یی روشن است. هرگونه حرکتی که میان تروریست‌ها به عنوان خوب و بد فرق قائل شود٬ یا پیوند بین تروریست‌ها و افراط‌گرایان را نادیده بگیرد، یا خشونت و جنگی‌ را که از طرف دولت‌ها حمایت و پشتیبانی می‌شود، نادیده انگارد٬ عواقب فاجعه‌باری در پی‌دارد.
رییس اجراییه در بخش اخیر صحبت‌های خود تلاش‌ها و فعالیت‌های حکومت وحدت ملی را آینده‌نگر و معطوف به رفاه و توسعه افغانستان و منطقه خواند و بر همکاری و هم‌گرایی منطقه‌ای برای دست یافتن به این مامول تاکید نمود.
رییس اجراییه در این راستا خطاب به میزبانان هندی خود گفت: این سفری است که ما در آن با شما هستیم. ما در این سفر با چالش‌ها و مشکلاتی در مسیر راه روبرو خواهیم شد، اما مطمئن هستیم که با اراده قوی، کارمشترک و تعهد اخلاقی مشترک بر این دشواری‌ها غلبه می‌نماییم.
رییس اجراییه افغانستان بعد از سخنرانی درکنفرانس خبری اشتراک کرد و به پرسش‌های اشتراک کنندگان پاسخ گفت. ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا