جهان

مدافعان حقوق بشر: امریکا نمی‌تواند شمار وعده شده مهاجران را بپذیرد

واشنگتن/ وی او ای/۳۰جوزا/باختر
باوجودی که اداره جو بایدن، رییس جمهور امریکا پذیرش سالانهٔ مهاجران به امریکا را در سال جاری در مقایسه با اداره دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا چهار برابر افزایش داده است، اما مدافعان حقوق بشری می‌گویند اگر مقامات “سریع عمل نکنند”، آنان نخواهند توانست تا ماه اکتوبر شمار وعده شده مهاجران را بپذیرند.
کرش اومیرا ویگناراجا، رییس اداره مهاجرت و امور پناهندگان لوتران می‌گوید: “باوجودی که اداره بایدن پذیرش سالانهٔ پناهجویان را افزایش داده است و محدودیت‌های واجد شرایط شدن را رفع کرده است، اما تااین هفته امریکا فقط ۳۶۰۰ مهاجر را در جریان سال روان مالی اقامت داده است.”

ویگناراجا به صدای امریکا گفت که حکومت “بدون شک در حال پیشرفت است” اما هنوز راه طولانی برای بازسازی برنامه مهاجرت امریکا در پیش است.
این در حالی است که بایدن نیز قبلاً گفته بود که ممکن نتوانند امسال ۶۲۵۰۰ مهاجر را بپذیرد: “ما در حال تلاش برای جبران خسارت چهار سال گذشته استیم. مدتی طولانی را در برخواهد گرفت، اما کار در حال انجام است.”
گروه های مدافع حقوق می گویند که طی ۳۰ سال گذشته ، امریکا سالانه به طور اوسط حدود ۹۵ هزار مهاجر را اقامت داده است.
پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا حد اکثر پذیرش سالانهٔ مهاجران را ۱۵ هزار تعیین کرده بود.
بایدن گفته است که در سال مالی آینده تعداد پذیرش سالانهٔ مهاجران را به ۱۲۵ هزار افزایش می‌دهد.
طبق معلومات منابع آشنا با این موضوع، در حال حاضر حدود ۲۸۰۰ نفر “آماده عزیمت” به امریکا استند و بیش از ۷۸ هزار نفر در مراحل مختلف روند مهاجرت به امریکا قرار دارند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا