سیاست

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور آغاز پروسۀ ثبت‌نام رأی‌دهنده‌گان را به‌شهروندان کشور تبریک گفت

کابل باختر 24 حمل
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان دیروز از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید در ارگ، با والیان، قوماندانان قول‌اردوها، زون‌های پولیس، لواها، کندک‌های اردوی‌ملی، قوماندان‌های امنیه، رؤسای امنیت ملی و دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات ۳۴ ولایت، به‌منظور بهتراجراشدن روند ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان برای انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی، هدایات لازم‌ داد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، گلاجان عبدالبدیع رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این کمیسیون به‌منظور برگزاری انتخابات آینده به‌گونۀ شفاف و بهترِ، به‌کارهای خود سرعت بخشیده است. وی اضافه‌کرد که روند ثبت نام رای‌دهنده‌گان روز شنبه ۲۵ حمل آغاز می‌گردد.
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات اضافه‌کرد که روند ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان در دومرحله، ابتدا در شهرها و ولایات و بعد در ولسوالی‌ها و قریه‌ ها آغاز می‌گردد که دوماه را دربر خواهد‌گرفت. وی از مسوولین ملکی و نظامی خواست که در روند ثبت نام رای‌دهنده‌گان اشتراک ورزند.
بدیع گفت که پس از تکمیل پروسۀ ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان به‌منظور ثبت‌نام افراد باقی‌ماندۀ واجد شرایط، در دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات یک گروپ کاری باقی می‌ماند.
سپس، محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور کشور آغاز روند ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان را به‌خاطر برگزاری شفاف پروسۀ ملی انتخابات تبریک گفت و انتخابات را اصل مهم در نظام مردم‌سالار دانست. وی افزود که انتخابات و روند ثبت‌نام رای‌دهنده‌گان، نزد مردم افغانستان ارزش و جایگاه خاص دارد.
رئیس‌جمهور کشور به‌والی‌های ولایات هدایت‌داد که در این روند سهم بگیرند و نیز از طریق نشست‌ها، مردم را برای اشتراک در این پروسۀ ملی تشویق و با کمیسیون انتخابات همکاری نمایند. وی اضافه‌کرد که مسوولین ملکی و نظامی در همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات، جلوی هرنوع مداخله را بگیرند و با عاملین آن برخورد جدی و قانونی نمایند.
محمداشرف غنی با تاکید گفت، به‌منظور برگزاری یک انتخابات شفاف که خواست مردم و اولویت و مسوولیت حکومت می‌باشد، اصل بی‌طرفی رعایت شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس‌جمهور این روند ملی را با اهمیت دانسته گفت که مردم با خواست خود و توام با آزادی کامل تصمیم می‌گیرند و از مسوولین امنیتی به‌خاطر ترتیب پلان امنیتی انتخابات ستایش کرد. وی به مسوولین امنیتی دستور داد که پلان امنیتی را به‌گونۀ موثر آن تطبیق و برای برگزاری شفاف این پروسۀ ملی، همکاری همه‌جانبه نمایند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا