سیاست

جنرالان امریکایی درحالی بررسی وضعیت امنیتی افغانستان

کابل باختر/ 12/ حمل
لوی درستیز امریکا اعلام کرد که مقامات ارشد نظامی آن کشور قبل از ارائه گزارش پیرامون آینده عساکر افغانستان به رییس جمهور اوباما درحال بررسی پیشنهاداتی برای وضعیت نیروهای امریکایی درافغانستان اند.
جوزف دانفورد لوی درستیز امریکا میگوید: مقامات ارشد نظامی امریکایی درحال بررسی پیشنهاداتی هستند تا در مورد وضعیت نیروهای این کشور درافغانستان بهترین نتیجه را برای تصمیم گیری به اوباما ارائه کنند.
وی میگوید که وضعیت افغانستان هنوز هم چالش برانگیز است ارزیابی های جان نیکلسون فرمانده فعلی و جان کمپبل فرمانده سابق نیروهای امریکایی دراین کشور واقع بینانه بود و تروریزم همچنان افغانستان منطقه و جهان را تهدید میکند.
دانفورد براساس این ارزیابی گفته است که طالبان به عنوان تهدیدی درافغانستان باقی می ماند.
همچنان رییس لوی درستیز مشترک امریکا به کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفته که مقامات نظامی درحالی بررسی تجربیات اندوخته شده درسال 2015 میلادی هستند و این تجربیات را درعملیات های سال 2016 افغانستان به کار خواهند گرفت.
جنرال جوزف دانفورد که خود چندی قبل به افغانستان سفر کرده بود بیان کرده است ماموریت فعلی نیروهای امریکایی درافغانستان کمک به نیروهای امنیتی این کشور برای برقراری امنیت میباشد.
باید گفت که نیروهای امریکایی درافغانستان با دشوار شدن وضعیت این کشور به میدان جنگ برگشته و تا اکنون عملیات های هوایی را علیه گروه های تروریستی درکندز ، هلمند و ننگرهار انجام داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا