سیاستاخباراقتصادTOP

ملاعبدالغنی برادر کار استخراج چاه‌های نفت بلاک قشقری سرپل را افتتاح کرد

سرپل /19حمل/ باختر

ملاعبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرا، مولوی شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم و هیئت همراهش دیروز در یک سفر رسمی وارد ولایت سرپل شدند.

به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرا و سرپرست وزارت معادن و پترولیم کار استخراج معدن بلاک نفت قشقری را افتتاح کردند.

گفته می شود که از این معدن روزانه ۲۰۰ تن نفت به هزینه ۱۵۰ هزار دالر استخراج می‌شود.

ملاعبدالغنی برادر بعد از افتتاح معدن بلوک نفت قشقری دریک نشست خبری گفت: ما برای رشد و تعالی کشور پروژۀ های بنیادی را روی دست گرفتیم که چند روز قبل پروژۀ بزرگ کانال قوش‌تیپه را افتتاح کردیم و امروز برای افتتاح پروژهٔ نفت بلاک قشقری که یکی از معادن پر درآمد کشور است، کار استخراج  آن را افتتاح کردیم.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرا از شهروندان خواست که اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنید وبرای ترقی و عمران کشور سهیم شوید.

همچنان سرپرست وزارت معادن وپترولیم کشوردراین نشست خبری گفت: الحمدلله اشغال ختم شد؛ همهٔ ولایات متعلق به افغانستان است که پروژهٔ نفت سرپل نیز یکی منابع مهم اقتصادی کشور است که از طریق نفت این پروژه برای آبادی کشور کار گرفته خواهد شد وبازسازی از عواید این معدن حق اولویت به ولایت سرپل داده خواهد شد.

باشند‌گان سرپل از افتتاح کار استخراج معدن نفت قشقری سرپل استقبال کردند و گفتند عوایدی که از این معدن به‌ دست می‌آید، باید در راستای بازسازی و انکشاف ولایت‌ها به ‌ویژه سرپل استفاده شود.

گفتنی است که حوزه نفتی دریای آمو در شمال افغانستان عمدتاً در ولایت سرپل و قسماً در ولایت فاریاب موقعیت دارد و دارای 3 بلاک نفت دار، هر یک قشقری، بازار کمی و زمرد سای است که مقدار ذخایر تثبیت شدهٔ نفت این حوزه ۸۷ میلیون بیرل تخمین شده است. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا