امنیت

شورای امنیت ملی گشایش دفتر طالبان و نگرانی های تاجکستان در امتداد سرحد میان دو کشور را مورد بحث قرار داد

كابل 2سرطان باختر

جلسه شورای امنیت ملی امروز تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ برگزار گردید.

به اساس معلومات دفتر مطبوعا رياست جمهوري به آژانس باختر،در این جلسه ابتداء معصوم ستانکزی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح در مورد گفتگوهای صلح و گشایش دفتر طالبان در قطر گزارش ارایه نمود.

وی گفت: به اساس موضع گیری اصولی، دقیق و به موقع دولت جمهوری اسلامی افغانستان، بیرق طالبان از دفتر یادشده فرود آورده شده، لوحه امارت اسلامی دور گردیده است و پولیس حکومت قطر پایۀ بیرق طالبان را نیز از دفتر بیرون کشیده است.

شورای امنیت ملی استقبال و حمایت گستردۀ مردم افغانستان را از موضع گیری اخیر دولت افغانستان در رابطه به دفتر طالبان در قطر تمجید نموده و حرکت متحد و یکپارچه اقشار مختلف مردم، شورای ملی و جامعه مدنی را درین راستا نشان واضح ارادۀ مردم در جهت قدرتمندی ملت افغانستان محسوب نمود.

سپس نامه رئیس جمهور تاجکستان در رابطه به  نگرانی های آنکشور در امتداد سرحد میان دوکشور که عنوانی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان فرستاده شده بود، مورد بحث قرار گرفت.

در نامه یادشده علاوه براینکه از اقدامات موثر نیرو های امنیتی افغانستان در امتداد سرحد ستایش به عمل آمده است، به نگرانی های نیز اشاره گردیده است که ناشی از قاچاق مواد مخدر و موجودیت گروه های تروریستی می باشد. دولت تاجکستان خواهان مبارزه مشترک هردو کشور در عرصۀ  تبادله اطلاعات در قسمت مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر، مبارزه مشترک علیه تروریزم و سایر عوامل  ناامنی در امتداد سرحد گردیده است.

 شورای امنیت ملی به وزرای دفاع ملی، امور داخله وریاست عمومی امنیت ملی وظیفه سپرد که مشکلات موجود در  امتداد سرحد افغانستان وتاجکستان را دقیقآ ارزیابی نموده، با ادارات ذیربط دولت تاجکستان تماس گرفته و به منظور رفع نگرانی های موجود در مشارکت با نهاد های دولتی آنکشور اقدام به ایجاد یک ساختار مشترک به منظور هماهنگی موثر میان دو کشور نمایند.

بعدآ ستر جنرال بسم الله محمدی  وزیر دفاع ملی و ستر پاسوال غلام مجتبی پتنگ وزیر امور داخله در رابطه به وضعیت امنیتی ولایت هلمند به جلسه گزارش ارایه نمودند.

وزیر دفاع ملی وضع امنیتی را در آن ولایت قناعت بخش دانسته و در مورد اقدامات اخیر نیرو های امنیتی کشور در آن ولایت معلومات ارایه نمود.

شورای امنیت ملی به وزارت های دفاع ملی، امورداخله وریاست عمومی امنیت ملی وظیفه سپرد تا از طریق تقویت هماهنگی میان نیرو های امنیتی و اکمال به موقع جزوتامهای  اردوی ملی و پولیس ملی در قسمت بهبود وضع امنیتی آن ولایت تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

در اخیر، وزرای دفاع ملی وامور داخله در رابطه به آمادگی های نیرو های امنیتی افغانستان بعد از انجام مراسم انتقال مسوولیت رهبری عملیات های محاربوی از نیرو های خارجی به قوای امنیتی افغانستان گزارش ارایه نمودند و اطمینان دادند که نیرو های امنیتی افغانستان از آمادگی های لازم به مقصد دفع و طرد هرنوع پلان های خصمانۀ دشمنان صلح و ثبات کشور، برخوردار هستند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا