سیاست

رییس مبارزه با فساد اداری : حارنوالی مبارزه با فسادباید داخل تشکیل اداره ما شود .

 

معاون لوی حارنوالی : این کارغیر قانونی است

کابل باختر/ 5/ جدی

رییس اداره مالی مبارزه با فساد اداری میگوید عدم درست تطبیق قانون ،عامل اصلی رشد فساد در كشور است.

به گزارش آژانس باختر ، عزیزالله لودین در آخرین اظهاراتش گفته است که درامر مبارزه علیه این پدیده یک اداره قوی سیاسی درکار است تا قانون به شکل واقعی آن تطبیق گردد اگر اداره قوی نباشد مبارزه به این پدیده بشکل عملی صورت نخواهد گرفت زمانی مبارزه با فساد اداری به صورت ميگيرد كه افراد ملوث به فساد گرفتار و به ارگان های عدلی و قضائی معرفی شود.

 او از رییس جمهور تقاضا نموده تا بریاست حارنوالی مبارزه با فساد اداری که داخل تشکیل ریاست مبارزه بافساد اداری ميشود،تا به پرونده های مرتبط بافساد اداری رسیده گی جدی صورت گیرد.

ضمناً او به رییس جمهوری پیشنهاد کردتا صلاحیت به تعلیق درآوردن وظایف آن وزیران و والی ها راکه متهم به دست داشتن در قضایای فساد اند به آن اداره تعلق گیرد.

امارحمت الله نظری معاون اداره لوی حارنوالی درتماس با آژانس باختر سخنان رییس مبارزه بافساد اداری را خلاف قانون اساسی و سایر قانون نافذه کشور دانسته گفت ازسخنان داکتر لودین معلوم میشود که او از قانون هیچ آگاهی ندارد.

نظری افزود، اداره مبارزه با فساد اداری یک اداره موازی با حارنوالی میباشد که دریک مقطع زمانی توسط رییس جمهور ایجاد شده است و حارنوالی نظر به قانون اساسی یک اداره مستقل بوده که وظیفه آن تحقیق و تعقیب جرایم میباشد درحالیکه اداره آنها یک اداره کشفی است .

واگذاری حارنوالی مبارزه با فساد به اداره مبارزه با فساد اداری خلاف قانون اساسی و قانون تشکیل و صلاحیت هاي حارنوالی است .

 حارنوالی مبارزه با فساد در سال جاری یک هزار دوسیه مستند را بررسی نموده است درحالیکه درطول سال یک صدو شصت دوسیه از آن اداره به حارنوالی مواصلت نموده است .

نظری تعلیق وظیفه وزراءووالیان از سوی آن اداره خلاف صلاحیت های محاکم خواند.

 او اظهارات اخیر داکتر لودین را تبلیغات علیه ادارات خوانده گفت این گپ ها یک تبلیغات علیه سایر ادارات است و میخواهد به این سخنان که کار های شان رابه دولت پرده پوشی نماید تا مورد انتقاد قرارنگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا