صحت

روی مقرره جانشین شیرمادر در صحت عامه پروان بحث شد

چاریکار/ باختر/ 23/ سرطان
جلسه معرفی مقرره جانشین شیرمادر در ریاست صحت عامه پروان تدویر شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درجلسه که در ریاست صحت عامه ولایت پروان دایر گردیده بود درآن نمایند گان ادارات دولتی اشتراک نموده بودند.
مقرره حمایت و تقویت تغذی با شیرمادر که دارای پنج فصل و بیست و پنج ماده ازطرف شورا ی وزیران جمهوری اسلامی افغانستان درسال 1387 تصویب گردیده است که به سطح ملی این مقرره دایر شده و خواهان تطبیق آن درسطح ولایت میباشد.
داکتر محمد سلیم جلال مشاور تخنیکی ریاست صحت عامه پروان به آژانس باختر گفت :صحت یک امر مهم است تنها ارتباط به ریاست صحت عامه نداشته بلکه وظیفه همه ادارات است که درقسمت بهبود و رشد صحت تلاش نموده و درنهادینه شدن آن باید سهم خود را ادانمایند.
داکتر جلال افزود هدف از جانشین شیر مادر ، شیرپودری نیست ما میخواهیم که به همه والدین برسانیم که هیچ شیری به جای شیرمادر شده نمیتواند و فریب تبلیغات شرکت های تولیدی شیر پودری را نخورده دردادن شیر مادر برای طفل بیشتر توجه نمایند.
داکترجلال گفت که تیم قوانین صحی باید از دواخانه ها نظارت کنند وشیر های وارداتی راکه عیار باشرایط مقرره نبوده مسترد نمایند.
بعداً داکتر سید حامدضیائی دشتی مسوول تغذی شفاخانه ملکی پروان دررابطه به هدف راه اندازی این جلسه صحبت کرده گفت ما تغذیه به طفل را با شیرمادر میکنیم و هدف ما آگاه ساختن مسوولان وعمل کردن به این مقرره است .
متعاقباً حکم خان هاشمی مسوول دواخانه های پروان پیرامون موضوع صحبت نموده گفت بعضی ازداکتران و قابله ها درهنگام مراجعه مادران اطفال سوی تغذی بیشتر توجه شان به شیر پودری میباشد.
دراین جلسه اشتراک کنند گان هرکدام بالنوبه نظریات و پیشنهادات شان را درزمینه بیان نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا