آموزش

دوازده مکتب در پروان ساخته میشود

چاریکار باختر 27 جدی
برای دوازده مکتب در ولایت  پروان به مصرف پنج ملیون و پنجصد هزار دالر امریکایی تعمیر جدید ساخته میشود.
در مراسمی که به هدف آغاز کار دوازده پروژه معارف با اشتراک هیئت رهبری ولایت، هیئت وزارت معارف، بزرگان و نمایندگان مردم در شورای ولایتی و متنفذین پروان برگزار شده بود.
زلمی شهید رئیس معارف پروان گفت: این پروژه ها در ولسوالی های کوه صافی، جبل السراج، بگرام و مرکز پروان به کمک مالی کشور کوریای جنوبی و از طریق دفتر خدمات پروژه های ملل متحد در افغانستان اعمار میگردد که با تکمیل شدن کار این پروژه ها مشکلات نزدیک به دوازده هزار شاگرد ذکور و اناث از ناحیه نبود اتاق درسی مرفوع میگردد .
رئیس معارف افزود، در سطح پروان 532 مرکز آموزشی فعالیت دارد که از جمله 233 آن هنوز بدون تعمیر اساسی میباشد .
محمد عاصم عاصم والی پروان از کمک های کشور کوریای جنوبی ابراز امتنان نموده، گفت: کوریای جنوبی در گذشته نیز از طریق تیم بازسازی ولایتی شان چندین پروژه های بزرگ را در بخش های معارف و زراعت درپروان تطبیق نموده است.
درعین حال سیدحمیدالله معین مالی و اداری وزارت معارف گفت: کوریای جنوبی بیست وچهار پروژه معارف را در ولایات پروان ، کاپیسا و پنجشیر به مصرف هشت ملیون و یکصد هزار دالر امریکایی اعمار میکند.
دراین میان داکتر محمد حیدر رضا مسول دفتر خدمات پروژه های ملل متحد در افغانستان بر تطبیق با کیفیت پروژه های یاد شده وعده سپرد و درعین حال همکاری مردم را در جهت نظارت از کار پروژه ها ضروری دانست .
این مکاتب به شکل هشت صنفی و شانزده صنفی، دارای کتابخانه، دیوار احاطه و سایر ملحقات میباشد . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا