اقتصاد

وزارت مالیه: صندوق بین المللی پول در تطبیق سند استراتیژی خود کفایی اقتصادی افغانستان همکاری کنند

کابل/ ۲۷ میزان/ باختر
داکتر محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه روز گذشته در حاشیۀ نشست سالانۀ هیئت مدیره بانک جهانی و صندوق بین المللی پو ل در دیدار با مقامات این نهاد همکاری آنان را در تطبیق سند استراتیژی خود کفایی افغانستان خواستار شد .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر٬ سرپرست وزارت مالیه با ميتسوهيرو فروسوا، معاون اجرائيه یى صندوق بين المللی پول برای آسیای مرکزی و جهاد آزور، مسوول صندوق بین المللی پول در خاورمیانه و آسیای مرکزی به طور جداگانه ملاقات کرد.
در این دیدار ها، سرپرست وزارت مالیه در رابطه به  استراتیژی جدید حکومت افغانستان مبنی بر مبارزه علیه فساد اداری معلومات دادو گفت : افغانستان  متعهد به مبارزه جدی علیه فساد و عوامل آن است و تا محو کامل این پدیده مبارزه با آنرا ادامه خواهیم داد.
همچنان سرپرست وزارت مالیه در رابطه به پیشرفت های اخیر اقتصادی و مالی حکومت افغانستان، کاهش مصارف مالی، بلند رفتن عواید ملی، پایان موفقانۀ برنامه اصلاحات اقتصادی و مالی حکومت افغانستان با صندوق بین المللی پول، بستۀ سرمایه گذاری خودکفایی اقتصادی افغانستان به معاون اجرائيه یى صندوق بين المللی پول و مسوول صندوق بین المللی پول در خاورمیانه و آسیای مرکزی معلومات ارائه کرد.
وی  درخواست کرد تا در بخش تطبیق سند استراتیژی خود کفائی اقتصادی افغانستان همکاری کنند.
سرپرست وزارت مالیه گفت که به خاطر تداوم اصلاحات مالی و اقتصادی، افغانستان باید شامل برنامه جدید صندوق بین المللی پول شود که در آن تداوم اصلاحات در اقتصاد بزرگ، جلب سرمایه گذاری خارجی در افغانستان، کاریابی و صادرات نیز شامل شود.
صندوق بین المللی پول با استقبال از اصلاحات مالی و اقتصادی افغانستان، اطمینان داد که در آینده نزدیک گروه های تخنیکی و رهبری هردوجانب در رابطه به برنامۀ جدید بحث های شانرا آغاز خواهند کرد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا