سیاست

عبدالرووف ابراهیمی با سفیر عربستان سعودی ملاقات کرد

کابل/12/عقرب/باختر
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه با مسفر بن عبدالرحمن الغاصب  سفیر کشور شاهی عربستان سعودی مقیم کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این ملاقات رئیس ولسی جرگه از همکاری های کشور شاهی عربستان سعودی در سال های جهاد مردم افغانستان و نیز طی ده سال اخیر در راستای بازسازی کشور، قدردانی نموده، افزود که همکاری های کشور عربستان سعودی را مردم افغانستان هرگز فراموش نخواهند کرد.
رئیس ولسی جرگه نقش عربستان سعودی را در تأمین صلح در افغانستان و منطقه منحیث یک کشور مسلمان و مرکز ظهور دین مبین اسلام مهم و قابل ارزش تلقی نمود، بر ادامۀ همکاری آن کشور تأکید نمود.
در مقابل مسفربن عبدالرحمن الغاصب سفیر عربستان سعودی نیز در حالیکه بر ادامۀ همکاری های متقابل تأکید کرد، تعهد کشورش را مبنی بر همکاری در راستای آوردن صلح در افغانستان و منطقه  ابراز داشت. وی همچنین بر ادامۀ کمک های کشورش با دولت جمهوری اسلامی افغانستان تأکید ورزید، یک سلسله مشکلات فرا راه پروژۀ اعمار مرکز اسلامی در کابل را که از سوی عربستان سعودی تطبیق می شود بیان نمود و خواهان حل این معضله که مانع آغاز پروژه شده است، گردید.
رئیس ولسی جرگه در حالیکه ایجاد مرکز اسلامی از سوی عربستان سعودی در کابل را برای مردم افغانستان مهم بیان نمود، بر رفع موانع و مشکلات فرا راه پروژۀ مورد نظر از سوی مقام های مسئول حکومتی، تأکید ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا