جامعه

درحمایت ازسخنان استاد سیاف ؛ علمای دینی هلمند : حمله انتحاری حرام است

 

هلمند 24 سنبله باختر

علمای دینی هلمند حملات انتحاری وکشتارافراد بی گناه را ازنظراسلام حرام خواندند.

صد ها عالم دین ولایت هلمند درنشستی حملات انتحاری وکشتار غیرنظامیان که ازسوی شورشیان درافغانستان انجام می شود ، حرام دانستند وگفتند که این گونه اعمال دراسلام جایی ندارد.

این علمای دینی با اشاره به احکام دین اسلام ، کشتارغیرنظامیان وانجام حملات تروریستی را کاردشمنان دین وانسانیت خواندند وفتوا دادند که انجام دهنده های این اعمال ، به دوزخ می روند.

دراین نشست علمای اشتراک کننده ، ویرانگری وشورشگری توسط شورشیان را ديکته شده ازسوی بیگانه گان خواندند وکسانی را که با اشاره کشورهای بیرونی دست به خرابی افغانستان می زنند ، تقبیح نمودند.

به گزارش آژانس باختر، این علما که ازسراسرولایت هلمند درشهرلشکرگاه گردهم آمده بودند ، ازتمامی علمای دین درسراسرافغانستان خواستند تا برضد اعمال تخریبی شورشیان که بیشتر مردم بی گناه را قربانی می گیرد برخیزند ودیگراجازه ندهند تا این عناصربا اشاره به باداران شان ، ازاسلام سو استفاده سیاسی کنند وبه ویرانگری شان ادامه بدهند.

دراین نشست ، علما حملات راکتی نظامیان پاکستان بالای برخی نقاط درشرق افغانستان را تجاوزآشکارخواندند وازدولت خواستند تا هرچه زود تربه هرنحوی که شده جلو این حملات رابگیرند.

استاد سیاف رهبرجهادی ونماینده پارلمان نيز درهفته گذشته ودرجریان مراسم گرامی داشت ازهفته شهید وسالروزشهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان ، حملات انتحاری را ازنظراسلام حرام دانست وکسانی را که دست به خشونت وکشتارغیرنظامیان می زنند ، افراد شرورخواند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا