جامعه

مردم : دولت ومخالفان به خاطر صلح تلاش کنند

کابل باختر/ 26/ سرطان
شهروندان کابل پس ازختم ماه طاعات و عبادات خداوندی صبح امروز به آرزوی تامین صلح سراسری و ختم جنگ درکشور به مساجد جامع رو کردند تا نماز عید سعید فطر را ادانمایند.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر ، شهروندان کابل با اخلاص و صداقت ایام متبرک ماه مبارک رمضان را علی رغم دشواری های موجود سپری کردند و صبح امروز به خاطر ادای نماز عید به مساجد رفتند ، تا به بارگاه خداوند عزوجل دست دعا بلند کنند، رفاه و سعادت مردم رنج کشیده کشور را استدعا کنند.
محمد علم یکتن از شهروندان کابل که قصد ادای نماز عید به مسجد جامع عبدالرحمن را داشت، گفت ، یگانه آرزوی تمام مردم افغانستان صلح است . من نیز پس از ادای نماز عید دست نیاز به بارگاه خداوند متعال بلند میکنم، صلح برای مردم افغانستان و امت مسلمه را استدعا می نمایم .
سید محمدکه نماز عید سعید فطر را درمسجد آقاعلی شمس ادا کرده بود گفت که یگانه بدبختی مردم افغانستان جنگ است جنگی که توسط صاحب غرضان درکشور راه انداخته شده اکنون برمردم کشور است که فکر کنند راه نجات از این بدبختی درچه است .
به گفته وی دولت صلح را اعلام کرده است . حاضر است درهرکجا با مخالفان درباره صلح مذاکره کنند ، مخالفان هم باید بدانند که از کشتار مردم بیگناه چیزی بدست نمی آورند ، از ویرانی وطن چیزی نصیب آنها نمی شود . بهترین راه صلح است ، صلح که خداوند آن را به مومنان روا کرده است.
یکتن از شهروندان دیگر غم زده و حیران گفت: درجنگ که معلوم نیست چه زمانی پایان می یابد ، فرزندم را از دست دادم ، مثل من ده ها خانواده دیگر ، چه مخالف و موافق عزیزان شان را ازدست داده اند .
پس چرا "سرعقل نمی آئیم " برادر خود را می کشیم، وطن خود را ویران می کنیم ، به همین ترتیب واعظان و امامان مساجد نیز از صلح و آشتی و اجر اخروی آن برای مسلمانان به تفصیل گفتند.
همه شهروندان فقط از صلح میگفتند آرزوی شان را درصلح ونجات وطن از جنگ طولانی ابراز می کردند که فقر بدبختی ، مهاجرت ، بی جاشدن ها ، قتل و کشتار به این ملت آورده است .
تمامی صحبت کننده ها از نظام و مخالفان می خواستند تا به خاطر صلح و نجات وطن ازاین بدبختی تلاش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا